Aqua65 Skrevet Juni 8, 2023 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2023 Hei Dette gjelder Opel Vectra c 1.9 cdti , Rullet de 207000 Er det tilrådelig og flushe diesel motor , vert under toppdeksel og funnet ut at det er litt over oilje skift, og filter , litt grums på lager bukker på kam og topploksboter, ikke vert ned med bunnpanne , fått ett tips om og blande 50/50 ny oilje og diesel eller er den motorflush og god god for... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mitsubishi L200 Skrevet Juli 25, 2023 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2023 På 6/8/2023 den 9:21 PM, Aqua65 skrev: Hei Dette gjelder Opel Vectra c 1.9 cdti , Rullet de 207000 Er det tilrådelig og flushe diesel motor , vert under toppdeksel og funnet ut at det er litt over oilje skift, og filter , litt grums på lager bukker på kam og topploksboter, ikke vert ned med bunnpanne , fått ett tips om og blande 50/50 ny oilje og diesel eller er den motorflush og god god for... Pleier og bruke flush fra Biltema Siter Mine Kjøretøy Mitsubishi L200 2009 Mod Toyota Rav 4 2002 Mod Mazda 626 1992 Mod (Veteran) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aqua65 Skrevet Juli 26, 2023 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2023 Fikk ett tips om og blande ny olje med diesel,blende 50 % olje og diesel av det totale volum motor skulle ha, etter og ha tappet av den gamle oljen og byttet oljefilter og la motoren bli drifts varm i 15 minutter, tappet av den blandingen og lot motoren stå uten bunnpluggen og kjørte i gjennom litt ren diesel , byttet til nytt oljefilter Skruddee på bunnpluggen og byttet til ny olje og en og fin olje når jeg drar opp peilestaven Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
martinlol Skrevet Juli 26, 2023 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2023 Det er omtrent like mange meiningar om å rensa motoren med diesel som det er menneske på jorda. Sjølv ville eg ikkje gjort det. Jo, du får gjerne vaska ut ein del grums, men ein kan vel ikkje vera sikker på at alt grumset vert tatt opp i filteret. Siter 1992 Volvo 240 GL '94 Olympic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg