KEN-DRA Skrevet Oktober 31, 2022 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2022 Kanskje noen kan svare på følgende. En V40 D2 fra 2013 stinker eksos i kupe når bilen står stille eller kjører sakte. Mener det heter wastegate. Jeg sprutet på Zalovann og det bobler godt på dette stedet. Det er ikke partikkelfilteret fordi det er sjekket ut og funnet i orden. Hvorfor lekker det eksos her? Må jeg bytte turboen eller kun denne delen? Evt hva må gjøres Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet November 1, 2022 Rapporter Share Skrevet November 1, 2022 19 timer siden, KEN-DRA skrev: Kanskje noen kan svare på følgende. En V40 D2 fra 2013 stinker eksos i kupe når bilen står stille eller kjører sakte. Mener det heter wastegate. Jeg sprutet på Zalovann og det bobler godt på dette stedet. Det er ikke partikkelfilteret fordi det er sjekket ut og funnet i orden. Hvorfor lekker det eksos her? Må jeg bytte turboen eller kun denne delen? Evt hva må gjøres Det er wastegatestaget som går inn i eksoshuset ja. Om det ikke finnes et reparasjonssett til dette, så må nok hele turboen skiftes ut. Det kan jo være noe misvisende fordi det uansett vil boble når du sprayer vann på en turbo som holder flere hundre grader. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg