Gå til innhold

Forhandler gjorde steinspruten verre

Ranger emnet


DawnstarBTW

Anbefalte innlegg

Hei! Lurer på om noen sakkyndige kan hjelpe meg her. Var inne hos carglass for å fikse en liten steinsprut som skjedde før mitt eie av bilen.

Uheldigvis klarte dem å gjøre steinspruten om til en lang strek, som gjorde at jeg måtte bytte hele frontruten.

I utgangspunktet skulle forsikringen fra den gamle eieren ordne for steinspruten, men når dette skjedde ble det overført på meg og jeg måtte betale 2500,- i egenandel, er dette riktig? 

Jeg mener egentlig at det er forhandler sin feil at det skjedde??

takker for svar! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liming av frontrute er ofte gratis ved bruk av forsikring, ved bytte av frontrute må man betale egenandel - som i ditt tilfelle.

At ruten sprekker ved liming kan skje, en risiko man selvsagt tar da det kanskje kan bli resultatet uansett dersom ingenting gjøres med steinsprut. Normalt pleier de som limer å opplyse om risikoen, antar du hadde gått for liming uansett om du ble opplyst om dette eller ei ;)

Så nei, dette er ikke Carglass sin feil da slikt kan skje. Hadde du valgt å ikke fikse skaden dersom de hadde opplyst om at ruten kunne sprekke? Når ruten først er sprukket så er det ingen vei utenom å bytte. Carglass skal ha betalt for jobben, går da via forsikringen på din bil, de kan selv selvsagt ikke sende regningen til tidligere eier. Dersom du mener du ikke skulle betalt så blir det en sak mellom deg og tidligere eier av bilen, ikke Carglass :)

 

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår