Gå til innhold

Rekkevidde problemer E208 2020 modell

Ranger emnet


mariusm85

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg håper noen kan hjelpe meg med noe jeg grubler veldig over.

Jeg har bil abonnement  igjennom fleks, og har valgt e208 som skal ha rekkevidde på rundt 35mil, under optimale forhold selfølgelig.

Dette er min første el bil, og tok over bilen i desember, og har vært klar over at vinterforhold drastisk reduserer batteri(rekkevidde) så dette har jeg slått fra meg i vinter.

Nå har det blitt rundt 15 varmegrader dagtid i oslo, og har sett frem til mer realistisk kjørelengde.

Mitt problem er at ved fulllading, og 15 pluss så spiser bilen, et sted mellom 3-4 mil, per faktiske mil, og dette med et vanlig kjøremønster, og ingen grisekjøring.

I dag er et godt eksempel, jeg satt meg i bilen, hadde da 33.8 mil på batteri, og kjørte 4 mil, ved ankomst var det blitt 26.8 igjen. jeg parkerte i 2 timer i solsteika, og når jeg startet igjen, var det 18.6 igjen.

 

Hva er det som trekker strøm? er batteri ødelagt, noen innspill??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden bilen har garanti, så er det ikke så mye vits i å spekulere selv hva som kan være feil. Heller bedre å få en vudering fra verkstedet som driver med disse bilene daglig. 

De er jo ikke ukjent at bilprodusentene er veldig rause med å oppgi rekkevidde. En rekkevidde du knapt klarer å få til selv om du kjører uten radio, vifte osv, men det her høres litt voldsomt ut. 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår