Kristian97 Skrevet Desember 6, 2021 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2021 Bilen min, en VW Golf 5 1,6 FSI 2005 modell, har en blinkende motorlampe. Når motoren er varm, og bilen står på tomgang, mister jeg tenning på en av sylinderne (har hvert forskjellige sylindere). Har hatt feilsøking på to ulike verksted uten å ha funnet ut hvor feilen ligger, men coilene, pluggene og NOx-sensor er utelukket da disse er byttet. Har fått høre at det kan være problemer med styringsenhet, men har ikke hatt feilsøk på dette da det kan være tidkrevende (dyrt) når problemene "kommer og går" når bilen står på tomgang. Har tenkt at feilen må ligge i komponenter som styrer forholdet mellom luft/drivstoff, uten at jeg har kompetansen til å finne ut hva dette skulle være. Bilen er en eldre bil, og det er lite verdi i bilen i utgangspunktet. Har derfor vurdert å kvitte meg med den da det er lite lønnsomt å bruke penger på å reparere noe som kanskje ikke lar seg reparere. Er det noen som har forslag til hva/hvor jeg kunne kikket etter feil videre, og evt hvordan? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Desember 6, 2021 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2021 Hva er feilkoden(e) som dukker opp? Er det bare P0300 - random misfire? Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian97 Skrevet Desember 6, 2021 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2021 Fikk disse feilkodene opp da det ble feilsøke første gang på verkstedet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Desember 7, 2021 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2021 Står at det er 7 feilkoder, men den siste er nok på side to, som du kanskje ikke har? Uansett, side du har feiltenning på alle sylindre og random, skulle det ikke forundre meg om det er et strekt registerkjede på den motoren. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian97 Skrevet Desember 10, 2021 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2021 Takk for svar! Den siste feilkoden er P1071 (uforståelig signal fra NOx-sensor-oppvarming). NOx-sensoren er som nevnt byttet så tror ikke det ligger noe feil der. Kan et strekt registerkjede forårsake feiltenning når bilen står på lavt turtall? Det har jeg isåfall ikke tenkt på tidligere. Synes det er rart om det skulle være signalfordeler eller dårlig kontakt mtp at feilen dukker opp kun ved lavt turtall når motoren er varm, og ikke tilfeldig under kjøring. Noen som har noe tanker rundt dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Desember 10, 2021 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2021 Jepp, det kan så absolutt oppstå feiltenninger av strekt kjede, ofte kommer det dog feilkode på timing samtidig. Bør uansett sjekkes ut hvis det ikke finnes andre sannsynlige feilkilder. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.