Jump to content

Feilaktige varsler VW T5 California - Canbus?

Rate this topic

daniel58
 Share

Recommended Posts

VW T5 California, diesel WV2ZZZ7HZ5H074512 (2005 model)

Problem: Feilaktige varsler som kommer ofte, og alltid samtidig etter litt oppvarmet bil:

• Alarm lavt oljetrykk

• Turtall går til null

• ESP varsel

• vanntemperatur går til null

• cruise control virker ikke

• av og til kan motoren ikke startes når den er varm, dv. den går på og dør etter 2 sekunder (kan man koble ut denne funksjonen, at motoren ikke kuttes ut?)

VW merkeverksted fant ikke feilen, og kom til samme konklusjon som mitt vanlige verksted som sendte meg videre til dere som merkeverksted. De antar at det er styreenheten eller Canbus kabling som har en feil.

Siden startsperre slår ut setter jeg en ti’er på at det er en feil i instrumentpanel. 
Siden det er sporadisk kan det hende det er så enkelt som et eller flere dårlige loddepunkter. 

Bilforumet.no
Super Moderator

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

16 timer siden, Jesper1201 skrev:

Siden startsperre slår ut setter jeg en ti’er på at det er en feil i instrumentpanel. 
Siden det er sporadisk kan det hende det er så enkelt som et eller flere dårlige loddepunkter. 

Tusen takk for raskt svar. Kan man fjerne startsperren midllertidig ved dieselbryteren (er det solenoiden?). 

På jobb, kan det ordnes. Jobber på et verksted i Fredrikstad. 

Hvis feilen viser seg å ligge i instrumentpanel, og dette må byttes må bilen uansett til et merkeverksted for programmering av startsperre. 

Bilforumet.no
Super Moderator

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

• Similar Content

• By SanderNilsen
      Hei. Har en Opel Insignia 2014mod som skulle hatt ekstralys i fronten. Så lurer jeg på om det er noen av dere som har dette på 14modell, eller nyere? Bilde?
      For det jeg egentlig vil ha svar på er om jeg må ha en slik canbus styrestrømenhet eller ikke? (F.eks Canm8)

Takk på forhånd.

• By Rombekk
      Hei
      Jeg har en 2010 3008 2,0 D aut.
      Bilen har stått mye stille det siste året. Da jeg skulle starte den, var batteriet flatt, og da jeg koblet den til ett nytt batteri via startkabler, fikk jeg en gul trekant og en feilmelding om at det var feil med det elektriske håndbrekket.
      Bilen nektet å starte.
      Er det noen som vet hvordan jeg får ordnet problemet? :-(
    • By John Inge Langedal
      Vi har store problemer med vår A180. Begynte å blinke på alle lys i dashbordet når motor går. Skjermen i midten viser at den ikke registrerer at motor er startet. Se vedlagt youtube link.
      Tydeligvis er dette forårsaket av feil på canbus. 
      Vi har hatt bilen inne hos forhandler 3 ganger i år der dei har lett etter problemet. Det ser ikke ut som det er mulig for dei å finne årsaken. Nå begynner tålmodigheten vår å ta slutt og fortvilelsen å melde seg. Håpet nå er at det er noen som har opplevd lignende og kan hjelp oss. Svar på denne mottas med takk.

• By plotte
      får opp break error (det virker for det) abs error og start stop error..... noen som har hvert borti dette før ???????
    • By Stian Nordli
      Er eier av en Audi A6 2000 modell som snart skal på EU kontroll.
      Alt fungere som det skal på bilen utenom noen problemer med det elektriske.
      De problemene jeg har: Elektriske vinduer fungerer foran men ikke bak, nødblink fungerer ikke (ingen tikkelyd), ved blinking skifter den tempo etter 3-4 blink og når bilen låses, låses ikke døren på førersiden. (fører side må låses manuelt).

Kan det være en sikring eller ligger det i jordingen ?

Håper på svar 

• Populære emner nylig

• Recent Achievements

• Trulsp went up a rank
      Korporal
    • martinlol went up a rank
      Korporal
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Privacy Policy