Gå til innhold

VW Amarok ABS/ESP problemer!!

Ranger emnet


J-L-N95

Anbefalte innlegg

Hei!


Eg har ein 2014 VW Amarok 180hk som har feil på ABS/ESP. Lampa for både ABS og ESP lyser.
Feilen kommer med ein gang eg starter bilen. Fra tid til annen forsvinner lampa under køyring og kan være vekk noken kilometer for så å komme igjen.

Har sjekka feilkoder og det gir indikasjon på Feil på ledningsnettet til ABS venstre side foran. 
Eg har bytta ABS sensor og sjekka etter brudd i ledningane ut til sensoren, fant ingen brudd der ute. 
 

Mitt spørsmål er: 

Er det noken plass på ledningsnettet til ABS systemet som er utsatt for brudd? Eller er det ein modul som er feil på? 
 

Tips taes i mot med takk!!

98A95551-74B4-4E84-BC49-9550118772B3.jpeg

65BF894E-9E1A-4EF0-936C-9A27465DAFAB.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mål ledningene fra ABS-modul og ned til sensor, er motstanden høyere enn noen få Ohm er det feil på ledningsnett. 
Mål også ledningene hver for seg for kortslutning mot positiv og negativ. 

Har ikke vært borte i feil på ledningsnett eller ABS-modul på disse enda, men kan ikke utelukke modul. 

Siden feilen er sporadisk vil den kunne være vanskelig å finne. 
 

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11/28/2021 den 11:29 PM, Jesper1201 skrev:

Mål ledningene fra ABS-modul og ned til sensor, er motstanden høyere enn noen få Ohm er det feil på ledningsnett. 
Mål også ledningene hver for seg for kortslutning mot positiv og negativ. 

Har ikke vært borte i feil på ledningsnett eller ABS-modul på disse enda, men kan ikke utelukke modul. 

Siden feilen er sporadisk vil den kunne være vanskelig å finne. 
 

Takk for svar. 
Skal ta å gjøre noken målingar. Veit du kor ABS-modulen sitter?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Hei igjen.

Har sjekka litt sikringer og det er strøm på de to sikringen til ABS Unit i motorrommet. Er også ein sikring inne i kupéen (nr 1, 10amp) som går til Abs, Esp osv, har ikkje spenning på noen av kablene inn til sikringa. Er samme farge på eine ledningen ut frå sikringa i motorrommet (nr 3) som kommer igjen inne ved sikring (nr 1) inne i kupéen.

Har de noe forbindelse?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår