Gå til innhold

Regning på dekk på bil jeg ikke kjøpte.

Ranger emnet


MariusKol

Anbefalte innlegg

Jeg var i kontakt med en forhandler (Bil Invest Oslo) anngående en bil jeg var innteressert i. Det var noen telefoner frem og tilbake med selger, og i påvente av bekreftelse på finnansiering så spurte jeg om bilen kunne leveres med piggdekk. Dette var ikke noe problem sa selger, og vi ble enige om å dele regningen på piggdekkene. Nå ble ikke finnansiering slik jeg hadde tenkt, og ga beskjed om dette til selger. Helt greit svarte han. Nå tar selger kontakt og sier at bilen er solgt, men den nye kjøperen ville ikke ha piggdekk på bilen, og selger forteller meg at det koster 700 å returnere dekkene, og denne regningen sender selger til meg. Har selger noe hjemmel til å gjøre dette? Jeg skjønner at det var jeg som ba om piggdekk, men bilkjøpet var også avhengig av en ok finnansiering, noe som ikke lot seg gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrev dere noen som helst form for kontrakt? Hvis nei, han kan ikke kreve en krone. 

Skrev dere kontakt med forbehold om finansiering f.eks så ja, da kan han kreve betaling for kostnader han har hatt eller tapt pga. kontraktsbrudd. 

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for svar! Vi skrev ingen kontrakt, kun en muntlig avtale om at jeg kjøper bilen dersom finnansiering er ok, samt en dato jeg kunne hente bilen og at jeg gjerne ønsket piggdekk på bilen der selger tilbød seg å dekke halve kostnaden på piggdekkene. 

 

Når sant skal sies så er også denne bilselgeren tidligere dømt for å ha solgt over 500 biler svart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår