Torbjørn Johansen Skrevet November 4, 2021 Rapporter Share Skrevet November 4, 2021 Jeg kjørte aldri startrask når jeg kjører fra veien til hovedveien. Jeg kjører rolig å kjøre fordi jeg vil motor skal leve lenge så lenge. Fornuftig, men jeg er stor bekymre på grunn av av bilen min begynner å sluke mye diesel. Jeg har undersøkt på motor om lekkasje. Jeg finner ingen noe lekkasje f.eks slange som drypper. Jeg kjørte bare 58 km fram til tilbake. Ford Focus 1.6 TDCi som bruker 0,42 liter pr.mil, men bilen min sluker så mye som det stemmer ikke. Se bilder. Hvordan er løsning? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 5, 2021 Rapporter Share Skrevet November 5, 2021 Det er umulig å anslå forbruk ut fra hva tankmåler viser. Fyll tanken helt full og reset tripteller, kjør til tanken er ca på 1/4 og fyll så full tank igjen. Du kan da regne ut forbruk liter/mil. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torbjørn Johansen Skrevet November 5, 2021 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 5, 2021 9 minutter siden, Quattro73 skrev: Det er umulig å anslå forbruk ut fra hva vannmåler viser. Fyll tanken helt full og reset tripteller, kjør til tanken er ca på 1/4 og fyll så full tank igjen. Du kan da regne ut forbruk liter/mil. Å, ja. Jeg forstår hva du mener. Jeg skal gjøre det. Først jeg rester tripteller. Når full i tanken da jeg kjører på 200 km og så jeg fyller helt full igjen. Kvittering står f.eks 15 liter. Da jeg regner ut f.eks 15 / 200 = 0,75 liter pr mil. Riktig som du mener dette? mvh Torbjørn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 5, 2021 Rapporter Share Skrevet November 5, 2021 Stemmer, tripteller resettes når tank er fylt helt opp. Jo lengre du kjører før neste fylling, desto bedre. Så dele liter / mil. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torbjørn Johansen Skrevet November 5, 2021 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 5, 2021 2 minutter siden, Quattro73 skrev: Stemmer, tripteller resettes når tank er fylt helt opp. Jo lengre du kjører før neste fylling, desto bedre. Så dele liter / mil. Super. Tusen takk for svaret. Når jeg har gjort alt. Du får svar av meg senere. Spent… Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg