Tmm Skrevet September 15, 2021 Rapporter Share Skrevet September 15, 2021 Har en transporter t5 som har et problem. Brukte kjølevæske, så byttet egr kjøler da bilverksted mente denne var gåen. Bruker ikke vann lenger, men etter lengre kjøreturer må jeg skru av lokket på ekspansjontanken for å slippe ut trykket når jeg parkerer bilen. Hvis jeg ikke gjør dette, klarer ikke starteren å dra rundt motoren, og jeg må dreie motor manuelt en runde for så og starte den på vanlig måte. Hvorfor skjer dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet September 16, 2021 Rapporter Share Skrevet September 16, 2021 Altså, om du ikke slipper ut trykk i kjølesystemet etter kjøring, så klarer ikke startmotor dra rundt motor dagen etterpå? Om jeg tolker deg riktig så vil jeg si defekt toppakning. Teori - trykk i kjølesystem presser kjølevann inn i en sylinder. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tmm Skrevet September 16, 2021 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 16, 2021 Det var det jeg også tenkte, men den bruker ikke kjølevæske under kjøring lenger, etter bytte av egr kjøler.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet September 16, 2021 Rapporter Share Skrevet September 16, 2021 Trykket inni sylindrene under kjøring er veldig mange ganger høyere enn trykket i kjølevannet, vann vil da ikke komme inn i sylindrene. Dog kan trykk fra sylindrene komme ut i kjølesystemet, men lokk på ekspansjonstank skal åpne på ~1bar. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg