Gå til innhold

Sentrallås virker kun på bakdører og bakluke

Ranger emnet


Ove Henning Smelvær

Anbefalte innlegg

Har da demontert pølsa i førerdøren og ohmet alle kablene. De er uten brudd. (Den ene wago du ser er meg som klarte å klippe den ved et uhell. Så denne feilen må ligge en annen plass.. er det en styreenhet som kan skape denne feilen ? 
(ser fint ut i pølsa på passasjerdøra også, men har ikke gått like dypt der kun visuelt i pølsa)

D907CE8D-E7EF-4175-B654-FD5B8C4EB39B.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ensfarga ledningsnett? Her har det vært utført en rep. en gang tidligere. 
Uansett, hvis feilen ikke ligger der ville jeg startet med å sjekke spenningstilførsel og jord inn til styreenhet i dør. 

Uhyre sjeldent styreenhet i dør tar kvelden, men det kan jo selvfølgelig skje. 

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom det er feil på spenningstilførsel/jord inn til styreenhet dør, ville vel alle funksjoner være døde i døra? Kan kjøre alle vindu, kan trykke på låse dør og da låser bakdørene og bakluken seg, men ikke fremdørene. 

Dersom det ikke er originalt ledningsnett, er det kanskje en feil som har vert der siden ledningsnettet ble byttet.. (mangler noen kabler??) 

Har nettopp kjøpt bilen, men selger har selvsagt ikke hatt problemer med dette sier han ;) Mulig neste steg er å se på eBay etter et originalt ledningsnett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok det forgitt at alle funksjoner var borte, da det er mest vanlig. 

Siden bl.a vinduer fungerer, kan det da faktisk hende at det er feil ledningsnett, at det er blitt kjøpt uorg. ved tidligere feil, for originalt er dette flerfarget. 
Isåfall har tidligere eier hatt feilen, bare ikke vært klar over det ;) 

Utenom det har jeg ingen gode tips på stående fot, må isåfall kontrollere ledningsnett mot koblingsskjema, sjekke kommando i brytere med VCDS, sjekke de faktiske tingene som ikke fungere, f.eks låsekasser ol. 

 

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår