Kvalle Skrevet Juli 4, 2021 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2021 Problem med min Golf 1.4 Tsi 140hk. Motor ble totaloverhalt i 2020 etter registerhavari. Stempler, ventiler, turbo, register med drev osv. er nytt. Bilen er nå begynt å «kutte» ved pådrag, faller ikke helt fra. Men merker at det mangler noe effekt. Har ikke vert noe ulyd eller problemer med start eller landeveiskjøring etter at problemet oppsto. Ble funnet feilkoder på gass spjeld, og spjeldet ble tester og funnet ok. Det ble skifter styreenhet og feilkodene forsvant. Nå er det ingen feilkoder å finne, men problemet er der fortsatt. Noen som har vert borti lignende? Finner flere plasser at N75 og PCV kan lage slike problemer? Anyone? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juli 5, 2021 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2021 Ble registerkjede byttet (kjent svakhet)? Det samme med kjedestrammeren. Har du ulyd på tomgang? Dersom alt er ok kan du ha treg WG. Prøvd å logge verdier under kjøring, tenker da spesielt på MAP og LMM, gjerne også sjekke trykk på rail, funksjonstest gasspjeld med VCDS mm. Forstår det slik at feilen kom gradvis - etter overhaling? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvalle Skrevet Juli 5, 2021 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2021 Kjede er nytt ja, det som var planen. Er vell kje nødvendigvis at feilkoder kommer on det er feil på en sensor som gjør ar den kutter luft/drivstoff litt tidlig Har ikke vert noe endring på feilen, siden den kom. Kom plutselig, bilen er brukt endel etter dette også uten noe problem, bor på Jæren så er ganske falt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvalle Skrevet Juli 8, 2021 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2021 Har funnet ut følgende: Feilkode kom opp etter kjøring: P2264 Turbo system not preforming. Litt ujevn gange på kald motor, men etter 1 min på tomgang forssvinner dette. Bilen går som den skal opp til 3500rpm, så slipper den opp turbotrykket. Merkant endring i lyd, plystring fra turbo forsvinner. IMG_2065.MOV Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Juli 8, 2021 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2021 Kan være reguleringsavvik på turbo, f.eks lekkasje eller feil på magnetventil (N75 som du nevner innledningsvis). Kvalle reagerte på dette 1 Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvalle Skrevet Juli 18, 2021 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2021 N75 er nå skiftet og turbotrykket er tilbake som det skal. Men merker nå at den akkurat som lugger litt når Turbo slår inn for fult. Som om den gjør et byks rett før den tar avgårde?! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.