Jump to content

Peiling av automatolje på Honda Crv 2002


Dedalus
 Share

Recommended Posts

Hei jeg har overtatt en crv 2002 som bare har gått 108000, er intresert i å holde denne i god stand så lenge som mulig.

Hva er rett fremgangsmåte for å peile  oljenivå på automatkassen. Har peilet og peilet. Men blir i tvil da noen sier med   varm motor andre når den sviver  osv.

Takk

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

  • Similar Content

    • By knuba
      Jeg har en Volvo S40, T5 automat, 2005 - modell som oppfører seg rart. Den fusker når jeg gir litt gass til 3/4 gass, nykker, og noen ganger dør ut noen tideler, før den kommer tilbake igjen for full rulle (1, 2 og 3 gir). Fusker ikke på full gass, går som ei kule :-) Når jeg kjører i 5 gir på motorveien og gir litt gass til 3/4 gass så skjer det samme, men når jeg kjører på cruisekontrollen fusker den aldri. Har aldri opplevd fusking da, selv om jeg gasser manuelt på cruisekontrollen. Girer også raskere ned da. Merkelig.... Har byttet gasspedal (elektronisk) to ganger, men det har ikke endret noe som helst. Jeg har hatt bilen på verksted 3-4 ganger for dette problemet uten at noen av de har funnet ut av dette. Det vises ingen feilkoder når verkstedet kjører diagnose, og i følge et automatgirverksted så fungerer kassa som den skal.  Noen som har noe tips til meg angående dette?
    • By martinlol
      Hei,
      Meecedes E240 1998 med 722.609 girkasse 
      Forrige eier skifta girkasse, men den nykker når den skifter til 2. og 3. gir. De første girene (regner med det er 1. og 2.) skurrer når jeg letter på gassen. Jeg peila olja og fant ut at det var for mye olje på den. Har tappa ut litt og litt uten at det har blitt bedre. I går i 5. gir kom det noen voldsomme skurre- og gnisselyder. I tillegg var den vond å få i gir - både i R og D. Da jeg peila olja i går var det plutselig mer enn forrige gang. Tegn på at kassa har gått varm?
      I morges fungerte girkassen som før, men etter at jeg hadde peila giroljen med varm motor/gir var den igjen vanskelig å få i gir. Måtte gi gass for at den skulle slå inn i gir. Starta og stoppa bilen. Da gikk det bedre. Men det er stygge lyder fra girkassa - selv i P.
      Noen idé om hva som er galt? Mulig å redde girkassa?
      Kan nevne at jeg fikk bilen for vrakpant
      Takker for alle svar:)
    • By bergo
      Skulle kjøre hjem fra jobb i min Mazda 3 i går kveld. Rullet på en flat strekke i 80 med cruisekontrollen aktivert. Plutselig deaktiveres cruisekontrollen, og flere gule varsellamper dukker opp. - Feil i motorsystem, feil ved DSC(stabilitetskontroll), feil ved TPMS(dekktrykk), SCBS(brake-support). Manuell giring var ikke lenger mulig (er automat), og den gikk nå på et mye høyere turtall (4.). Giringen ble «rykkete».  
      Har skjedd lignende en gang før i vinter. Da skrudde jeg av motoren, og når jeg startet den igjen 30 sek senere, var det tilbake til normal. (Den var på full service og sjekk i ettertid.)
      Et døgn senere, i dag, og feilmeldingene er der fortsatt. Jeg er langt i fra noen mekaniker, eneste jeg vet er at bilen snart kunne trengt et oljeskift på motor igjen. Vet at rykking og vanskeligheter med å skifte gir kan være symptomer på giroljeskift, men vil da alle de andre feilmeldingene dukke opp? Om noen har en anelse om hva feilen kan være, mottas det med et stort takk. 
      2.2 D 2015, hatt den i litt over 2 år og kun gått 45000.
    • By vehaug
      Har en Sharan 2001 mod. Den har gått 330000 km. Fungerer helt fint på flat vei og i slakke små motbakker. Men i lengre bakker begynner hele bilen å vibrere. Når jeg kommer på bakketoppen går det over og alt er normalt. Virker nesten som at giroljen renner bak i kassen og at det ikke er nok olje i converteren. Har ikke greie på automat. Forige eiger sa at han hadde målt nivået og at det var nok olje på kassen. Har googlet problemet og fant at det  kunne være converter som er gåen eller et motorfeste. Noen som har opplevd lignende?
    • By StianGullvåg
      Hei!
       
      Etter at Møller Bil Trondheim oppdaterte bilen etter dieselskandalen nå forrige onsdag, rykker og hakker bilen voldsomt i lav hastighet.
      Var tilbake på Møller for feilsøk i går, og de må nå tydeligvis oppdatere girkasse styreenhet og gjennomføre en grunninnstilling av girkassen for å fikse problemet. Dette må selvfølgelig jeg betale. Noen som vet om / har hatt samme problem?
       
      Synes i grunn ikke det er så artig å betale for en feil som ikke var der før oppgraderingen. Da fungerte jo girkassen helt optimalt.
       
  • Populære emner nylig

  • Recent Achievements

    • Trulsp went up a rank
      Korporal
    • martinlol went up a rank
      Korporal
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Privacy Policy