Gå til innhold

Forskjell diesel/bensinutgave.

Ranger emnet


Laffeluren

Anbefalte innlegg

Hei. 

Håper på litt hjelp til min Mazda Cx 7.

Har vært på Eu kontroll, der det viser seg at bakre fjær er knekt på venstre side. 

Finner ikke ny fjær til dieselutgaven, bortsett fra bilopphuggerier, som skal ha 1700 for ei fjær. Og org. Mazda 3000,-

 

Til bensinutgaven av Cx7, finner jeg masse fjærer å få kjøpt på nett. 

Så mitt spørsmål- noen som vet hva som er forskjell på fjæra til en diesel kontra bensinutgaven? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som regel er det litt kraftigere deler på dieselbiler pga effekt og moment. 

Måtte selv krype til korset og kjøpe fjær hos merkeverkstedet da det rett og slett ikke var mulig å finne riktig fjær pga utallige utstyrsnivåer som sportsunderstell fra fabrikk, for bil med 4x4, eller for bil med både 4x4 og elektronisk demper med sportsknapp inni bilen. 

Derfor brukte jeg delenummeret på den jeg kjøpte der og bestilte tilsvarende på eBay, men det er da 3-4 ukers leveringstid.

Kommer an på hvor mye det haster, men 1700 kr er ingen upris hvis det kommer fra en bil som ikke har gått jorda rundt. 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4/26/2021 den 10:28 PM, opelduude skrev:

Som regel er det litt kraftigere deler på dieselbiler pga effekt og moment. 

Måtte selv krype til korset og kjøpe fjær hos merkeverkstedet da det rett og slett ikke var mulig å finne riktig fjær pga utallige utstyrsnivåer som sportsunderstell fra fabrikk, for bil med 4x4, eller for bil med både 4x4 og elektronisk demper med sportsknapp inni bilen. 

Derfor brukte jeg delenummeret på den jeg kjøpte der og bestilte tilsvarende på eBay, men det er da 3-4 ukers leveringstid.

Kommer an på hvor mye det haster, men 1700 kr er ingen upris hvis det kommer fra en bil som ikke har gått jorda rundt

Takker for svar. 

Synes det er stiv pris jeg da, siden jeg får kjøpt nytt til bensinutgaven for 475kr....men spørs om jeg må bite i det sure eple og kjøpe fra huggeri. Mest fristende hadde det vært og sett om det hadde passet. Men er vel best å kjøpe riktig fjær.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår