Jump to content

XL7 stopper når motor blir varm

Rate this topic


karsktoppen

Recommended Posts

  • 4 weeks later...

Har du fått noe svar på dette ? Har et lignende tilfelle og må helle kaldt vann på blokka får å få den til å starte. Starter lett når den har kjølt seg ned. Har skiftet masse deler. Mate pumpe, dislpumpe,Krank sensor,vevakselsensor og temratursenseor. Feilmeldig er stans av diselpumpe. Kommer spesilet ved lave gir og gir full gass. Da stopper bilen.

xl7 2004 gåttt ca 280 tusen.

Link to comment
Share on other sites

Bilen står på verksted og det er et problem som de sliter med. Jeg trodde trykkregulatoren var fastmontert på pumpa og når det settes inn ny høytrykkspumpe skulle det vøre ok. Bilen er akkurat som før den stopper når den blir varm. De fant også ut at det var et spjell som var hoppet av i bakkant av motor. Det gjorde at den ikke fikk ful effetkt. Snakket med Hønefoss bil suzuki verksted og det var noe de rettet opp. Bilen ble adskillig mere effekt når det ble retta. 

Ser du har en annen tråd. Ble ikke bilen i orden da ?Men de fant da til slutt et ledningsbrudd ved batteriet, under sikringsholderen i motorrommet. Der var en rosa ledning røket/eiret, denne ledningen tilhører ledningsnettet til startsperremodulen. 

Link to comment
Share on other sites

Jo den ble bra den gang men mye ble bytta samtidig, og det gjorde meg usikker på hva som egentlig fremprovoserte feilen. dette her gjelder en annen xl7. Den ledningen jeg skrev om i annen tråd gjorde at den ikke startet i det hele tatt, verken kald eller varm. Trykkregulatoren er skrudd på pumpa med to skruer. Hvis de på verkstedet skiftet pumpa og flytta over den gamle trykkregulatoren, så kan det være lurt å prøve med en annen. 

Link to comment
Share on other sites

Takk , jeg følger med på hva du får til. Og skal gi beskjed hva verkstedet finner hvis bilen blir i orden igjen. Har koblet de sammen med merkeverkted som heller ikke fant ut av hvorfor bilen stopper når den har gått en stund og gir gass lave gir.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Takk for svar. Dessverre har de på verkstedet ikke funnet ut av noe. Nå er det slik at den starter når den har lyst. For så å gå veldig fint og plutselig stopper med feil på diselpumpe som er en overhalt "referbished". Sjekket ledninger, sjekket rele (double rele) som er byttet fra en bil som var ok. Skiftet veivaksel sensor,mate pumpe mm. Kan det være feil på den pumpa som ble satt inn tro?. Har jo brukt 10 tusen på dette allerede.. og bilen er veldig ok ellers. Hadde jo problemet der før jeg skiftet pumpe at den stoppet og det hjalp å helle kaldt vann over motor for så å gå igjen. Etter skifte av pumpe er den nesten blitt værre. Nå virker ikke kaldt vann trikset heller.

Link to comment
Share on other sites

Har de sjekket trykket fra hovedpumpa? De får opp dette på diagnose utstyret når motoren går, det bør være over 150bar. Visst trykket faller og motoren stopper, så er pumpa gåen. Mulig verkstedet har sjekket dette på gamle pumpa, men kan være greit å sjekke det på nye pumpa også, i tilfelle.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Privacy Policy