Gå til innhold

Ford kuga


Kuga12

Anbefalte innlegg

Har en Ford Kuga 2012 modell som er vanskelig å starte når det er kaldt. Står bare å klikker.  Setter på startbooster og da starter den med en gang. Kan kjøre en stund, stopper motor , la den stå litt og det samme skjer , må koble til booster. Har vært på verksted og de har målt spenning osv.men ikke funnet noen feil. Batteri er ca 1,5 år. Noen forslag til hva som er feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidligere Kuga har et kjent problem med typisk feil på dynamo og 12-modellen har en svakhet på likerettere, gjelder Bosch dynamoene. En annen mulig feil er batterisensoren så den bør sjekkes med rett diagnoseverktøy. Batteriet må også være iht Ford sine spesifikasjoner. Ford-verksted du har vært på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da har dessverre ikke jeg noe mer å bidra med annet enn det jeg allerede har skrevet. Rart de ikke fant noe feil på en av de tre tingene jeg nevnte men det kan selvfølgelig være noe annet enn de typiske feilene. En mulighet er å få den sjekket på et annet ford-verksted evt et bilelektro-verksted. Får håpe du finner ut av det og oppdater gjerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar .skal levere denne meldingen til verksmester  på  verkstedet her så kan de teste ut de tingene du nevner. Er spenningsfall på batteriet når vi prøver å starte, fra 12 og ned til 10 amp. Tok også ut instrumentpanelet for å se om det det var noe der som tapper litt strøm av batteriet. Batteriet taper seg litt når den står . Startproblemet kommer som regel når det blir noen minusgrader. Ingen problem å få startet når jeg kobler til booster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår