JGHines Skrevet Desember 27, 2020 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2020 Hei Har fått opp feilmelding på min Subaru, det gjelder ABSen. Nå er riktignok bilen nettopp EU-ok, men kunne tenkt meg å finne ut av hva det kan være som er feil. Feilen arter seg slik: Når bilen startes slukker ABS-lampa slik den skal etter et par sekunder, men straks jeg har litt bevegelse i hjulene så lyser den opp igjen, og ABSen fungerer ikke. Har lest ut feilkoder via blink, og får 52, 51 og 24. Nå leste jeg riktignok at kun de tre siste feilene blir lagret i minnet, slik at det er kanskje flere feil. Har målt spenning frem til pumpa framme i motorrommet, og kan ikke se noe feil på sensorene. Jeg tenkte at det kanskje var skitt på en av sensorene, ettersom den først begynte å lyse når hjulene beveger seg, men etter at jeg leste ut feilkoder ble jeg litt stuss. Er det noen som har noen triks i ludo? Hvor ligger "hjernen" til ABSen, og hjelper det å ta strømmen på denne en periode? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Desember 28, 2020 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2020 Tipper en defekt ABS-sensor eller reluctor, ut fra det du beskriver. Ta skikkelig diagnose og se om du ikke får ut noe mer håndfast. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JGHines Skrevet Desember 28, 2020 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2020 Takk for svar. Tenkte å stikke ned på Subaru neste gang jeg skal bruke bilen, så kan nok de få lest ut kodene litt mer nøyaktig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg