Nemo90 Skrevet Desember 27, 2020 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2020 Hei.har en Yaris som har begynt og lage ulyd når jeg trykker inn clutchen. Lyden er en typisk skrikelyd fra usmørt metall som gnisser mot hverandre. skrikende. lyden kom etter og kjørt frem og tilbake drammen-bodø. Clutch pedalen tar/slipper når pedalen er ca halvveis inne/ute. Bilen ble kjørt ganske hardt på denne turen. Ellers er bilen i god stand.gått ca 110 tusen km. Lyden kommer bare når jeg trykker inn clutchen. Yaris p9 2006 modell. 1 liter 69 hk med hydraulisk clutch. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nemo90 Skrevet Desember 27, 2020 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2020 Vil tro det er utløser lageret. Er det enkelt og bytte? Bør jeg samtidig bytte clutch lameller? Er det enkelt og bytte lameller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Desember 27, 2020 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2020 Kan høres ut som utløserlageret ja. Om du bør bytte clutch også. Både ja og nei. Når alt først er demontert så er det fort gjort å også ta dette, koster ikke allverden for ny lamell. Å bytte er enkelt, må bare være nøye med sentreringen ved montering. Det pleier følge med sentreringsverktøy. Vurder også bytte av trustlager - dersom montert. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nemo90 Skrevet Desember 28, 2020 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2020 Takk for svar. Så det kostet rundt 1300 for et komplett sett. Så da bytter jeg vel bare hele shiten. Hvor sitter trustlageret? Er det også enkelt og bytte? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Desember 28, 2020 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2020 Sitter i enden på veiv, der aksel fra girkasse ender opp. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nemo90 Skrevet Desember 28, 2020 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2020 Okey. Takk for all hjelp :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg