Gå til innhold

ABS pumpe

Ranger emnet


Bakkelitt

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en Golf 5(tror jeg, 2009) hvor abs pumpa er gåen. Møller skulle ha 34k for ei ny noe som er helt uaktuelt. På toppen av dette så hadde de ikke lov til å utgi delenummer for da kunne jeg kanskje finne den billigere en annen plass.

 

Mitt verksted klarte ikke å finne en brukt pumpe  på knoksen til meg så jeg lurer på følgende.

Er det noe her inne som har en slik pumpe liggende eller vet/kan skaffe delenummer slik at jeg kan lete etter en ny på nettet.

Regnummer er PD30621

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om ikke Møller avdelingen vil gi deg delenummeret, så synses jeg det er skrekkelig dårlig sevice.

Jeg forsøker du spør en gang til, og forklarer at du trenger det for å prøve å skaffe riktig brukt ABS pumpe.

Ellers så står vel delenummeret på pumpa.

ABS pumpa består ofte av to deler, en makanisk, og en styreenhet. Det finnes visst firmaer som repareerer elektronikkmodulen.


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se om du finner noen i nærheten av deg som har VDCS Problemer med bilen? Trenger du diagnose? - Diagnose - Bilforumet.no  Da kan vedkomne lese av riktig delenummer. Verkstedet eller vedkomne som skal bytte pumpen må også ha et slikt eller tilsvarende verktøy for programmere/kode inn den nye delen samt for å lufte bremsesystemet etter byttet.

Tviler på at Møller ikke ville gi deg delenummer pga at du skulle finne delen billigere noe annet sted, var nok heller fordi de ikke med sikkerhet kan gi deg riktig delenummer ut fra delekatalogen da det trolig finnes forskjellige delenummer/pumper. Nå kjenner jeg ikke til din modell men typisk så står delenummeret på pumpen. På de jeg kjenner til er delenummeret preget inn pumpen på aluminiumen. Er også en tag med nummer på men det er nummeret på selve pumpehuset som er delenummeret som benyttes ved delesøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår