Gå til innhold

Rustsveising

Ranger emnet


powers

Anbefalte innlegg

Ja, da stemmer det nok da. Jeg trodde også at Pajero hadde ramme. 

Det samme gjelder forøvrig, anbefaler å høre med et karosseriverksted, innimellom er det ikke helt avskrekkende å bytte kanal. 

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt anbud er det noen som bruker til å finne det de leter etter. Ellers så er det alltid noen som kjenner noen som igjen driver litt med slikt arbeid på si. Uten å ha sett skaden så er det mange ganger mer enn nok å lappe skaden ved å sveise inn stålplater. Noen bilder vil trolig vise mer om du ønsker mer diskusjon om selve skaden.

Stemmer at Pajero fikk subframe foran og bak i 2000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Takker for informative tilbakemeldinger, jeg kommer til å ta kontakt med karosseriverksteder for å sjekke priser, men frykter at det vil koste mer enn det er verdt å koste på bilen.

Legger ut bilder her. Det er venstre side bak som er verst angrepet, men også noe på høyre side bak.

02b.jpg

04b.jpg

05b.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en del rust og bedømmingen til kontrollør er riktig. Her er det rust både på ytre og indre konstruksjon så da blir det fort mer komplisert. Selv om det er en del rust så vil jeg ikke si at dette ikke lar seg fikse men selv en erfaren karosseriarbeider vil bruke en del tid på dette. En enkel reparasjon (lappe inn deler) vil kun være en midlertidig reparasjon for et par år eller noe der omkring. Antall timer/kostnader skal jeg ikke uttale meg om men koster vel ikke noe å beskrive jobben og legge den ut på Mitt anbud?

Når du fått en pris så kan du jo vurdere den opp mot bruksverdi, blir den helt på trynet så er vel videresalg neste kapittel kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er det som er tanken.

Bilen er bra ellers, nettopp vært på EU og fikk bare noen bagatell feil i tillegg til rusten med tanke på alderen.

Har også 7 seter og ny webasto varmer montert i fjor.

Så jeg hadde håpet at den skulle gå et par år til uten alt for mye trøbbel, men "time will show"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår