Jump to content

Svak kvinelyd i motor

Rate this topic


Hawk81
 Share

Recommended Posts

Har en VW Tiguan, 2016 modell TSI 2,0 liter. Har en liten kvinelyd i motoren, både ved pådrag og på tomgang. Kan sammenlignes med en gresshoppe lyd. Møller bil fant ingenting feil, men de hørte heller ikke noe til lyden. Har hendt at ved tomgang så går bilen noe ujevnt. Men dette skjer ikke ofte. Hva kan det være?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

  • Similar Content

    • By Larselt
      TRENGER RÅD OG TIPS!!
      Jeg kjøpte en Golf 1.2 tsi 2013 modell privat for ca en måned siden, merket fort at det var noe et eller annet som ikke stemte. For når jeg akselerer så begynner bilen å riste kraftig og lugge, dette er mest i 5. og 6. gir, fra 1500 til 2200 omregninger ca. 
       
      Var innom VW verksted og fikk sjekka opp, de fikk opp en feilkode som viste at 3. og 4. coil var noe galt med. Bestilte to nye coils og fikk bytta de selv. Men det virka som bilen blei verre og ristinga og lugginga blei verre, det virker som bilen også «skipper» litt nå også, altså bilen plutselig mister effekt også kommer på igjen under kjøring.
      Hva kan være galt? Ingen lamper eller no lyser, bilen hadde service for 6 måneder siden og nylig EU-godkjent. Hva kan jeg gjøre?
    • By grendal93
      Hei, jeg har prøvd å finne hvor oljelekasjen jeg har på min golf uten hell. 
      Tenkte først at det kom ifra oljetrykksensoren som ligger nesten øverst på motoren siden det var mye oljesøl rundt den. Vasket rundt og sjekket igjen så fant jeg olje nesten helt opp til trykksensoren.
      Sjekket også tennpluggene og det var olje i alle (dette kan komme ifra dårlig påfylling av olje) skal tørke ut oljen og sjekke igjen. 
      Har også en varsellampe på motoren og når jeg starter bilen så får jeg opp en varsel der det står "oil sensor workshop". 
      Kort forklart om motorkraften som jeg mister. Når jeg skal ut i kryss så må jeg gir mere gass en vanlig for og ikke kvele bilen. Når jeg kjører rolig på flat vei så kjenner jeg på bilen og gassen at den mister litt kraft også kommer det tilbake om 250ms ca. Når jeg slipper opp gassen på flat vei så rister bilen 4 ganger før den bremser på giret. 
      Har sjekket at alle tennplugger fungerer og det gjør di. 
      1 ting til! Oljen renner ikke ned på hverken girkasse eller reg reim, det er mest fokusert på fronten ( kanskje bak) 
      Det at jeg mister motorkraft av og til kan vel ha noe med oljesøl i tennpluggene? Hvis det ikke er problemet hva kan det være? 
       
      Tips om problemet, anbefalinger, meniger om og levere inn til verksted for og finne oljelekasjen taes gjerne imot! 
    • By Areelvestad
      Hei,
      Jeg eier en Volvo S60 2011 mod, tidligere kjøreskolebil. Siden November 2020 har jeg hatt problemer med å få start i bilen. 
      Bilen har gått rett over 225.000 km. 
       
      Når jeg trykker på start-knappen hører jeg bare en enkel klikk-lyd. Noen ganger trenger jeg bare vente litt, så starter den som vanlig. Andre ganger må jeg prøve å starte den i opp til 10 minutter før startmotoren reagerer. 
      Opplevde dette først i november. Da byttet jeg batteri. I januar døde dynamoen, og den ble byttet. Nå siden starten av mai har feilen kommet tilbake. 
      Har hatt den på mitt lokale verksted, som ikke aner hva det kan være, og ber meg ta den til Volvo-verksted. 
      Har snakket med Harila og Bil i Nord. Harila mener det kan være startmotoren som er dårlig. Bil i Nord mener det kan være en jordingsfeil mellom batteri og startmotoren (svart kabel som skal gå fra batteriet, men jeg er dum og klarer ikke se hvilken av kablene han mener). 
       
      Jeg, som kan svært lite om bil og motor, mener det virker som om startmotoren får for lav spenning og nekter og starte. Dårlige kabler? Av og til starter den raskt som bare det, andre ganger tar det mange forsøk. 
       
      Vet noen her hva det kan være? 
      Spør her før jeg evt. leverer den inn til et Volvo-verksted og går konkurs. 
       
      Mvh Are
    • By pettergulbra
      Hei
      Bestilte fra Skruvat og har sef fått feil str på skiver, ser også ut som feil klosser. Selv om jeg har lagt inn reg. nr.
       
      Nå har jeg plutselig funnet ut at det er PR nr på deler til bremsedeler for VW. 
      Men ut fra de numrene jeg kan finne på kortet i service heftet, finner jeg ikke noe som kan passe med de numrene, som Skruvat har skrevet man skal se på. Hmm? 
       
      Noen forslag? 
       
      Petter
       

    • By Handshake
      Da jeg startet bilen begynte fem varsellamper å lyse gult og i displayet kommer følgende tekst: "Feil; ABS / stabilitetskontroll (ESC)". Jeg måtte kjøre videre og kunne ikke merke noen innvirkning på kjøringen. Skal få Møller til å se på det, men de har lang ventetid. Noen andre som har erfart noe lignende eller som kan si noe om hvorfor alle lampene begynner å lyse på en gang?? (parkeringsbrems, ABS, antiskli, airbag og dekktrykk)
  • Populære emner nylig

×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Privacy Policy