Gå til innhold

Bytte bremsevæske A6 c5

Ranger emnet


xr4ti

Anbefalte innlegg

Skal overhale kalippere og bytte bremsevæske på min A6. Kan man tømme anlegget helt/delvis uten at det gjør noe med oppfylling? Tenker på om ABS-blokken/pumpen må tvangskjøres via VCDS eller lignende om man tømmer anlegget for væske for å få ut all luft. Tenker da å ta av kalippere og overhale og la bremsevæsken renne ut naturlig så slipper jeg å la bremseslangene stå med klemmer og så kan jeg glassblåse alle kalipperne på en gang. Har skikkelig verktøy for påfylling og lufting. Prosjektlink til bilen:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sparer deg for en del styr om du ikke lar bremsesystemet renne tomt. Jeg har kjøpt et bremserør på biltema med like gjenger som det er inn i caliper. Røret (ca 5 cm langt) skrur jeg inn på slange til caliper når den er av. I andre enden av røret har jeg en slange som jeg knepper flat når all luft er ute (holder det oppover), hindrer bremsevæske å renne ut, samt slipper å kneppe flat en bremseslange (som er en uting).

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for godt tips. De kalipperne mine har banjokobling men da er det mulig å bruke din metode ved å ta av slangen fra røret og erstatte slange med et rør slik du beskrive. Evt så kan jeg forsøke å finne på en løsning hvor jeg tetter begge sider av banjoen med teflonskiver og en skrue/mutter igjennom. Jeg får forske litt på det men noe slikt ser jeg for meg at det blir.

 image.png.cba7849f6ed649067d464867fcb49a8b.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår