G_Yog Skrevet Mai 5, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2004 Da har jeg rensa spjeldet og nå er tomgangen helt topp.. ;) Takker for alle svar.. Og et spm til.. Hva er LMM og hvor sitter den hen? Siter PoloGti-99: 8x14",clean,Bur,omnicomp bremser Impala-65: To be: torq trust II 8x18", lav! MantaB-82: Slædde :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo4RS3 Skrevet Mai 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2004 Tror LMM står for LuftMengdeMåler. Og den sitter på motorn din:D Siter -Audi S6 Avant 96mod-Audi A6 2,8Quattro Avant 95mod- xPolo 95 mod (Prosjekt Polo4RS3)(Airride,liquid silver,x-dream 8,5/9,5x14)xxAudi S4 93 modxxToyota Hiace (Senka,rulla på 18")xxBmw 97 mod 520 iA TouringxxAudi A4 Avant TQ 97modx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonick Skrevet Mai 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2004 Den sitter som regel en plass på innsugningsrøret - mellom luft filter og gasspjeld. Som navnet tillsier så måler den mengeden luft som strømmer inn i motoren. Dette er faktisk en motstand som blir varmet opp til en x temperatur ved at det går strøm igjenom denne. Når luften strømmer forbi - og kjøler denne synker temperaturen. Da endres motstanden i den - og disse målingene bruker innsprutet til å beregne mengde bensin som skal sprutes inn i via dysene. vet ikke om det var greit fortalt - eller om ingen forsto en drit. :D Siter Golf 4 gti 99 mod x - en del golf 2 er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G_Yog Skrevet Mai 6, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2004 polo4rs3 ok.. Trodde den satt i speilet.. ;) Er det no luftmendemåler mellom spjeldet og filteret på polo6n??uhmmm.. satt en fjær der som regulerte om han sku suge kald eller varm luft.. ikke no elektrisk..!? men det var før... Siter PoloGti-99: 8x14",clean,Bur,omnicomp bremser Impala-65: To be: torq trust II 8x18", lav! MantaB-82: Slædde :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
veliro Skrevet Februar 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2007 Har problemer med tomgangen på min polo også nå, først kun når det var kaldt, nå når den er varm også. Bilen dør om jeg slipper clutchen for fort ut, noe som kan være ganske irriterende! Har også fått høre av andre at jeg bør prøve å rense gass spjeldet, men problemet mitt er at jeg ikke vet hvordan det ser ut :). Kan noen prøve å forklare meg/vise et bilde så hadde det vært supert! Siter - 2001 VW Golf Highline 1.9TDI - (X) 1996 VW Polo 6N Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G_Yog Skrevet Februar 14, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2007 Om du demonterer luftfilterboksen din ser du et "høl" med et spjeld i.. Rundt inni der ligger det kanskje litt guffe.. Fjern dette.. Funka fint for meg.. ;) Siter PoloGti-99: 8x14",clean,Bur,omnicomp bremser Impala-65: To be: torq trust II 8x18", lav! MantaB-82: Slædde :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
veliro Skrevet Februar 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2007 Tusen takk, nå er poloen som ny igjen :) Siter - 2001 VW Golf Highline 1.9TDI - (X) 1996 VW Polo 6N Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johand6 Skrevet Mars 10, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2010 Det er elektronikken i bilen din... Når du setter på kn og effekt anlegg får du mere flow.. det vet ikke bilen din.. og dermen så dør den ut.. asso rpm nåla di går kjappere ned når du har kn enn hvis du ikke hadde hatt det.. Du sier det er elektronikken? Isåfall hvordan fikse det? For jeg har samme problem.. Bilen må startes med å gasse og bilen går lavt på tomgang med kald motor og høyt på tomgang med varm motor. I tillegg så hugger og lgger den ved jevn gass under kjøring, rundt 2000rpm Trenger hjelp! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mistercartman Skrevet Juni 18, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2011 Vet dette er en gammel tråd, men vil bare bekrefte at rens av gass-spjeldet løser problemer med at motoren stopper/går ujevnt på tomgang. Fikset dette nå på en 1996 Polo 1,4i. Siter x Audi 90 -84 2.2E x Vw Golf 2 -87 1.6 Audi 80 1.8cc Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg