Jump to content

Problem Volvo v50 2010 modell

Rate this topic


Volvo v50 2010
 Share

Recommended Posts

Hei, jeg kjøpte en Volvo v50 2010 modell, 1,6 diesel for akkurat 14 dager siden. Første uke kjørte jeg den ca. 250+ kilometer, hovedsaklig turer på 60km pluss. Ingen tegn på problemer, ingen varsellamper, ingen ulyder eller nedsatt motorkraft. Deretter parkerte jeg den og reiste en uke på ferie. Når jeg kom hjem startet jeg bilen uten problemer, satte den i revers for å rygge ned oppkjørselen. Mer eller mindre umiddelbart, ca. 5 sekunder, etter at jeg startet bilen kutter motoren ut. Jeg trodde kanskje jeg hadde klart å kvele den, men nå vil den ikke starte. Den går på starteren, men skjer ikke mer enn det. El er i orden da all elektronikk virker, har over halv tank med drivstoff. Noen tips? Gått ca. 180 000km.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

  • Similar Content

    • By Ksb95
      Bilen vil altså ikke starte. Det er byttet injector 1-3, luftmassemåler, kamsensor og turbo. 
      Regreim er ok, variabelt railtrykk, kjede mellom innsug og eksoskam ok. 
      Noen som har noe formening om hvorfor bilen ikke starter? 
    • By Marius T
      Jeg har en Renault Laguna 2003 modell Bensin. Gått 186476 km
      I det siste har bilen min begynt å tikke, usikker på om det er ventilene som må byttes. Toppakningen er fin, det er ingen tegn til lekkasje fra ventilene. Men har noe oljelekkasje.
       
      Jeg legger ut en liten video så det et enklere for folk om de vet vet hva som er problemet. Men hadde også vært fint med en guide hvordan dette kan fikses?
      Høres ut som en Dieselmotor.
       
      https://files.fm/u/9e6wfjhmb
    • By Wikos
      Hei alle,
      og god jul :) 
       
      Jeg har nylig kjøpt meg en 1991 Audi 100 2,3 Q med en AAR motor, med 374" km på telleren. Denne har stått i flere år ubrukt. Ved henting så startet motor men gikk bare 3,4 syl.
      Jeg skiftet plugger og rengjorde pluggledninger i begge ender, samt skiftet luftfilter. Etter det gikk den til å få på alle syl men gikk ujevnt på tomgang og dro veldig dårlig.
      Når den ble varm ville den ikke starte. Starter igjen etter noen timer.
      Skiftet så  drivstoffilter.  Ble ikke bedre av det selv om trykket ble vesentlig bedre igjennom filter, det gamle var nesten tett.
      Etter skifte av drivstoffilterfilter så kjørte jeg varm motor. Var fortsatt merkbar dårlig motorkraft men den gikk på alle syl. Jeg ruset den opp og etter noen sek så døde den ut.  Og her står jeg pr i dag. Den vil ikke starte. Ingen gnist ut fra coil når jeg kobler ledning direkte på plugg (mot gods ).
      Jeg skiftet Pluggledninger, Coil og hallgiver. Har kontrollert at ny hallgiver gir signal og virker.
      Fordeler er stilt inn tilnærmet som den sto ved demontering og kontrollert opp mot ØD på svinghjul.
      Fortsatt ingen gnist.
      Har lagt merke til at tenningsmodulen som står ved coil blir meget varm når tenning står på. Hvor varm den skal bli er jeg usikker på? Men denne blir så varm at jeg ikke kan holde fingrene på den.
      Kan også legge til at det er ingen reaksjon på turteller når jeg kjører starter. Turteller virket når motor gikk.
      Temp.nåla i instrument beveger seg ikke selv om motor er varm.
       
      Har funnet fantastisk mye bra info på denne siden! :) Mange tråder med samme/tilnærmet problemstilling. Har fulgt feilsøking som beskrevet i disse men ikke kommet til bunns  enda.
      Her kan det selvfølgelig være flere feil.  Delmål er å få start :)
      Noen som har noe tips? :)
       
       
       
    • By Tinka3303
      Det er en ulyd i motoren men vet ikke helt hva som er årsaken! Trenger hjelp med å finne ut av det! Lytt å fortell gjerne hva du tror det er! (Er ikke registerkjedet, byttet det nylig) 
      Info: BMW 1-serie 118d n47 motor 2007 modell 

      FullSizeRender.mov
    • By kh-audia6
      Hei,
      Har en Volvo V50 1,6D 2005 modell som humper å går, men har i en god stund opplevd "tikkelyder" fra omkring motor. Opplever det ikke som ventiler eller løse dyser.
      Lyden er ikke konstant, men kommer og går litt...enkelte ganger hører jeg det godt når jeg kommer inn mot kryss/rundkjøringer og når jeg parkerer, når turtallet avtar.
      Eller merker jeg ingen ting på bilen driftsmessig, starter og går nokså godt.
       
      Noen som er kjent med dette problemet? og kanskje har funnet løsningen?:)
  • Populære emner nylig

×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Privacy Policy