Gå til innhold

Mistet servostyring

Ranger emnet


skarasne

Anbefalte innlegg

Mistet servostyringen etter bytte av slepering. Verkstedet fikk ikke til å programmere sleperingen, så har vært innom 3 ganger allerede. Nå har jeg er rødt ratt i displayet, noe som fører til at rattet nesten står i stein. Servoen fungerte når bilen ble kjørt til verkstedet med den defekte sleperingen. Verkstedet sa at diagnosen hadde gitt beskjed om at tannstangen må byttes..Dette mener jeg er MEGET tilfeldig iallefall...Noen som har erfaring med dette? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så, du har hatt en defekt rattvinkelsensor/slepering som et verksted skulle skifte? 
De har ikke fått den til å fungere?
Hva er det de ikke får til? 

Be om utskrift el. av feilkoden som peker på tannstang. Har de køddet for mye med koding kan det hende de bare har gjort en bommert, veldig lite sannsynlig at tannstang har tatt kvelden akkurat nå. 
 
Har du den opprinnelige feilkoden, som var årsaken til at rattvinkelsensor/slepering skulle skiftes? 
 

Holder du til i nærheten av Østfold kan jeg ta en liten titt på det, ihvertfall diagnose og evt. enkelt feilsøk. 

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :) Bor i Alta, så det blir for langt å kjøre uten servo :P Men grunnen til at jeg måtte bytte slepering er at airbaglampa lyste, alle knappene på rattet døde, samt at jeg hørte knasing når jeg svingte. Kjøpte ny del av Alta Motor, men de får altså ikke til å programmere denne. Servoen døde etter siste gang de hadde den inne for å forsøke. Ja, jeg tviler sterkt på at tannstangen plutselig tok kveld...inne på verkstedgulvet :O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke ukjent at den kan ta kvelden sånn, men da burde de lett klart å hente ut originalkoden og lagt den inn på den nye, så hva annet som kan ha skjedd enn at de ikke har gjort det skjønner jeg ikke, isåfall har de da ødelagt noe under demonteringen. 

Hvis du klarer å få taki feilkodene som er på bilen nå så kan det hende jeg kan hjelpe litt allikevel, selv 200 mil unna ;) 

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ned å snakke litt med mekanikeren i morgen, skal se om de har feilkodene til meg da :) Lurer på om han ikke sa at diagnosen hadde påpekt at tannstangen måtte byttes pga mekanisk feil. Jeg tror fortsatt at problemet ligger i at de ikke fikk kodet sleperingen. De måtte faktisk bruke de gamle kodene for å få kodet noe som helst. Det som mangler nå er å få fløyten til å fungere...samt servoen. Hadde vært supert om du hadde noen krute gode ideer for å fikse opp i dette :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke trylle, så hvis det faktisk er en konkret feil på servomotor som sitter på tannstang så er det ingen vei utenom, men jeg syns det høres rart ut, spesielt at dette skjedde når de skulle kode en rattvinkelsensor/slepering. 

Hornet fungerer ikke? Feil på selve hornet eller fungerer fortsatt ikke rattfunksjoner? 

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår