Jump to content

LED-pærer i nærlys

Rate this topic


piddien
 Share

Recommended Posts

Etter å ha lest tråden om LED-pærer i fjernlys lurer jeg på å bytte til LED-pærer i nærlysene mine. Jeg er misfornøyd med hvor langt nærlysene (halogen) på min Audi A4 B6 lyser opp veien, og det er mange veier uten veilys her jeg bor. Å slå over på langlys i tide og utide er lite populært hos motgående trafikk. Jeg forstår at det ikke er etter lovens bokstav å montere pærer som ikke er E-merket i lys som ikke er konstruert for denne typen pærer. En ting jeg lurer på er hvor annerledes lysbildet blir ved bruk av LED-pærer i hovedlys. Hvis det ser ut som om jeg kjører rundt med halogenpærer er det vel liten sjanse for å bli oppdaget? Det gjelder vel spesielt for min A4 B6 hvor man må til med T30-skrujern eller T30-bit som henger godt fast i en lang forlenger for å bytte pærer. Prisen på disse H7 LED-pærene var stiv, men hvis de holder så lenge som oppgitt varer de lengre enn en gjennomsnitts ny bil, så jeg ser på det som en investering jeg lett kan flytte over til en ny bruktbil (så lenge den også bruker H7). Jeg har forøvrig kjørt rundt med LED-pærer som erstatning for vanlige glødepærer (ikke halogen) i flere år. Det begynte med ryggelyspærer fordi det er så dårlig lys her jeg bor, og fortsatte med parklyspærer fordi det var så mye bryderi å bytte dem i tide og utide. Jeg har aldri hatt noe problemer med politiet eller veivesenet på grunn av dette.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

  • Similar Content

    • By Tor.G
      Nettopp kjøpt en Audi a6 01 modell der det ikke alltid vil blåse luft å jeg skjønner det ikke noen som kan litt om dette?
    • By Lavb7
      Hei har ett problem med b7en min (b7 1.8t BFB quattro) som ikke holder på tomgang, kom hjem fra ferie etter en uke der bilen har stått i ro, startet bilen og kjørte 45 min hjem. Dagen derpå skulle jeg starte bilen og det gikk ålreit men den døde ut etter 2-3 sekunder, prøvd med gass inne og ute, cluth inne og ute men ingenting hjalp. Tok av kontakten på gasspjeldet å ser det er no for form væske, trolig olje både på pluggen og i kontakten på spjeldet. Kan det være defekt gasspjeld som er årsaken? Har ikke lest ut feilkoder enda.
    • By Fyrstikker
      Hei! 
      Har problemer med min Audi A4. Den fusker litt på tomgang og når jeg kommer litt opp i turtall ved hardt/normalt gasspådrag.
      Er jeg forsiktig på gassen og så vidt trykker den inn går den greit.
      Den begynner å riste litt og motorlampa begynner å blinke en stund før den forsvinner igjen under kjøring.
      Dette skjer ikke hvis jeg bare ruser motoren.
      Diagnose med Carly sier blant annet feilkode P0333. (Description: High Pressure Sensor (G65). 
      Har byttet denne sensoren og nå lyser ikke ECON-knappen konstant (noe den gjorde før bytte av sensor og gåen sikring). Nå lyser den ikke når jeg starter bilen, men lyser konstant etter en liten stund.
      Søker jeg opp denne feilkoden på nettet står det Knock Sensor 2 Circuit High Input (Bank 2) og ingenting om G65.
      Noen som har forslag til hva dette kan være og hva som kan prøves?
       
    • By Luff
      Hei hå, jeg har et sinnsykt irriterende problem med min a6 2005 2.7 TDi v6 sedan. Følgende er gjort med bilen: stage 1, egr blending, swirl flap delete og turbobytte.
      Bilen fungerer som bare juling når problemet ikke er tilstede. Problemet er aldri tilstede når jeg starter bilen mens den er kald eller varm, men midt i mellom. Jeg hadde bilen inne på verksted og de sa at jeg måtte bytte turbo, da feilkoden er p0299 turbocharger underboost, så byttet jeg turbo og problemet er der fortsatt. Denne turboen er elektrisk styrt med servo og eg stag inn i turboen. Dette følgte med ferdig kalibrert da jeg kjøpte den nye turboen. Noen som har tips? Spørsmål? 
       
      takker!
       
    • By FrkQuattro
      Okei! Jeg har en A4 1,8TQ 2004modell. Som ikke klarer å holde jevn strøm ved bruk av varme, men på tomgang uten å bruke varme, lys osv så holder den seg på 12,7 på batteriet. Har bestilt ny dynamo så håper det løser problemet! Men vil bare ha deres mening?
  • Populære emner nylig

×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Privacy Policy