Gå til innhold

2016 Touran - trailer assist kamera => ryggekamera??

Ranger emnet


jonleo

Anbefalte innlegg

Kjøpte oss en 2016-modell Touran, storfornøyd med bilen - den gjør virkelig jobben den var tenkt til å skulle gjøre.

På denne er det "trailer assist" og såvidt jeg skjønner et kamera i bakluka som hjelper til med dette. For meg er trailer assist totalt bortkastet (ikke for å skryte altså) - har prøvd å bruke det et par ganger men for å være ærlig, jeg gjør jobben kjappere selv. Så har jeg en tanke om at det kameraet som sitter i bakluka muligens er det samme kameraet som eventuelt brukes som vanlig ryggekamera. For den funksjonen har vi ikke nemlig.. plenty sensorer og greier rundt det hele så vi klarer oss greit, men ryggekamera sto på ønskelista da vi så etter bil så. 

Da vi kjøpte bilen var det en ivrig selger som sa at "men det kan de nok bare programmere om på verkstedet" - dette svarte verkstedet negativt på ETTER at vi hadde kjøpt bilen. Irriterende, men greit nok, noen stor krise var det ikke.

Men så tenker jeg litt på dette nå da. Er det noen her inne som vet noe om dette, om det kan være noe i det. Er det eventuelt noe jeg kan ordne selv, eller finne noen i østlandsområdet som kan få til noe slikt?

Hvis kameraet ikke duger og må byttes, rent fysisk, er det ikke så nøye, men hvis det "bare" er å koble seg på og installere noe, en eller annen firmware, oppgradere noe software, og vips så har vi ryggekamera, så er jeg interessert. Anyone? 

Pass deg! Jeg er en hjernevasket, kunnskapsløs og indoktrinert hasjrøykende miljøhippie med militantsosialistiske tendenser og stor tiltro til fascisme og totalitære styresmakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår