Cin92 Skrevet Juli 19, 2019 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2019 Hei Skal kjøpe brukt bil (Passat 2015) Har sett meg ut 2 forskjellige motor typer (2.0 TDI 150hk OG 1.4 TSI 150hk) Noen her som har erfaring med 1.4 TSI? Vet at 2.0 TDI skal være en fin motor. Men har ingen erfaring med 1.4 TSI.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juli 20, 2019 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2019 1.4 TSI frem til 2014 var ikke videre bra, ikke hørt noe negativt om 150hk versjonen. Ditt kjøremønster bør gjerne telle en del for hva du velger, diesel om mye lengre turer, bensin ved en del småkjøring. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cin92 Skrevet Juli 20, 2019 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2019 12 timer siden, Quattro73 skrev: 1.4 TSI frem til 2014 var ikke videre bra, ikke hørt noe negativt om 150hk versjonen. Ditt kjøremønster bør gjerne telle en del for hva du velger, diesel om mye lengre turer, bensin ved en del småkjøring. Var å så på denne i dag: https://www.finn.no/152205020 Blir mest småkjøring. Men syns den kanskje har gått litt mye. Men synes den var veldig flott utvendig. Tenkte å se på denne her på mandag. Gått 60000 mindre men 50000 kr dyrere. https://www.finn.no/152458463 Syns du det er verdt å legge i mer penger for å få en bil som har gått mindre? Eller er 130000 km på den bensinmotoren ikke så galt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juli 21, 2019 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2019 Som sagt, ved mye småkjøring kan diesel være feil valg da problemer med DPF kan forekomme. Mer viktig enn kjørelengde er hyppighet på oljeskift, LL (24 mnd/30000 km) er ikke bra for motoren da det gir koks og avleiringer som igjen kan medføre lavt oljetrykk. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cin92 Skrevet Juli 21, 2019 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2019 3 timer siden, Quattro73 skrev: Som sagt, ved mye småkjøring kan diesel være feil valg da problemer med DPF kan forekomme. Mer viktig enn kjørelengde er hyppighet på oljeskift, LL (24 mnd/30000 km) er ikke bra for motoren da det gir koks og avleiringer som igjen kan medføre lavt oljetrykk. Skjønner. Ser folk skriver at de kjører bilene ut på turtallet ved varm motor og at det finnes et middel man kan blande i dieseltanken som er med å renser filteret. Har sikkert litt før seg, men det holder kanskje ikke? Får evt gå til innkjøp av en bensin motor. Har fått et tilbud på en Passat B8 15 mod 1,4 TSI. Men har gått 130000 km, noe jeg er litt skeptisk til. Så at den har vært fulgt opp med service på Møller. Men en ting jeg stusset veldig over var at det var krysser av på nei ved alle servicene på DSG oljeskift.. Selger skulle sjekke det opp for meg, men burde jeg ringe dit selv å høre? Kan vurdere A4 1,8 tfsi 170 hk versjonen. Vet ikke om du har kjennskapen til disse motorene? Har også sett litt på Mondeo 1,5 ecoboost 160 hk (90000km). Men da må jeg gi 60000kr mer enn Passaten med 1,4 TSI som har gått 130000 km. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.