Jake Skrevet Juli 7, 2019 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2019 Jeg har en GV 1,9 DDIS 2007 som jeg nylig har kjøpt med havarert motor. Vet ikke grunnen til at motoren havarerte men at det skjedde mens bilen stod og gikk på tomgang. Har begynt å skru ut motoren da jeg tenker at uansett årsak så vil jeg ha den ut og overhale og gå over alt samt bytte clutch og pakninger reg reim etc slik at alt skal være tipp topp når jeg tar den i bruk. Når jeg begynte å skru opp ting for å senke ut motoren så ser jeg at EGR ventilen har et noe uoriginalt ledningsnett. Viser dette at EGR ventilen min er oppdatert til siste modifikasjon og også tilhørende ledningsnett? (Se link til bilde vedlegg i neste post) Motoren dreier fritt men butter i mot noe og stopper etter noen noen grader. Virker som stempel går i ventiler eller noe men reima er helt inntakt. Noen teorier?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jake Skrevet Juli 7, 2019 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2019 https://www.dropbox.com/home/Public?preview=2019-07-06+22.47.44.jpg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nightking Skrevet Juli 7, 2019 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2019 Hvis det et bygges om ledningsnett til Evt ventil så betyr det at du har den neste typen. Det nye stikket med ledninger skal ha lille ledninger. Ville beholdt denne egr ventilen. Siter Bilforumet.noModerator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jake Skrevet Juli 7, 2019 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2019 Takk for svar nightking. Fikk ikke til å lime inn bilde men den nye har seks lilla ledninger så det høres jo bra ut :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg