Jump to content
Bilforumet.no

Jake

Bruker
  • Content Count

    12
  • Joined

  • Last visited

  1. Takk for tips. Skal sjekke det.
  2. Oppdaget nylig samme problem på min. Noen som vet hva som er svakheten her??
  3. Takk for flott tråd med gode tips. Jeg har irritert meg grønn over denne "symaskin" hylingen som jeg trodde var fra kompressoren. Det er samme høyfrekvente hylingen som du hadde og som følger turtallet. Tok av reima og da var lyden borte. Jeg lyttet på ulike komponenter som servopumpen, dynamoen og Kopressoren med stetoskop og da var det åpenbart at lyden var veldig høy i fra kompressoren men ikke noe fra servopumpe eller dynamo. Lyden er der selv om clutchen på kompressor ikke er innkoblet. Jeg bestillte ny kompressor fra opphogger men akkurat samme lyden i den...Jeg tenkte da det måtte være clutchlageret i kompressoren og fikk så tak i nytt lager til clutchen fra ebay. Byttet lageret og satte sammen. Samme lyden.....Hmgrfff!!!! Skjønner jo at det må være noe annet og mistenker selve reima selv om den er helt ny. Alle løpehjul virker helt fine og tighte uten noe ulyd. Når jeg så kommer over denne gamle tråden med nightking sine kommentarer og din løsning skjønner jeg endelig at det må være de to løpehjulene under kompressoren som Nightking sier og som du byttet med godt resultat. Jeg byttet det nedre hjulet ved den blå pila når jeg byttet registerreim nylig og strammehjulet er av stål. Mener at de to hjulene med rød pil også er av stål men jeg kan love at de nå går i bestilling i morgen den dag stål eller plast whatever....Endelig :-) Igjen takk til NightKing!!!
  4. Da er endelig clutchen luftet. Dette er ingen rett frem sak. Ikke rart om folk opplever store problemer med å få luftet clutchen. Jeg brukte oppskriften til nightking over her og det virket etter utallige knallharde shock pumpinger med påfølgende lufting. Til slutt (eg gjentar til slutt) så kom det ut skum gjennom lufteventilen. Da var det bare å fortsette prosedyren til alt skummet var borte og cluchen var god som ny igjen. Puhhhh. Så moralen er altså: ikke gi opp om du strever med dette. Følg prosedyren til nightking ovenfor med 30 min åpen lufteventil hvor væsken bare siger igjennom (husk å etterfylle hele tiden) Deretter er det bare å starte "shocktreatment" lufting inntil det hele "løsner". LYKKE TIL :-)
  5. TUUUUSEN takk for nydelig tips! Det skal jeg prøve!!
  6. Hei Har delt gearkasse og motor og satt sammen igjen. Får ikke clutchen til å ta nå. Bare så vidt litte granne men den er veldig lett på pedalen og vil ikke fri ordentlig (nesten ikke i det hele tatt). Har luftet og luftet men ser ikke ut til å hjelpe. Hvordan kan man få luftet røret mellom lufteventilen og slavesylinderen (Det som sitter skjult inne i clutch huset). Kan ikke skjønne at man kan få ut luften der slik lufteskruen er montert. Den burde jo sittet lufting på slavesylinderen dersom man skulle få luftet gjennom hele røret?? Noen som har noe forslag på dette?? Vireker som det er luft iallefall blir noe bedre dersom jeg pumper mye på hovedsylinderen med pedalen men blir ikke nok trykk til at jeg får fridd den nok. Kommer ikke luft når jeg prøver å lufte nede ved gearkassen. Kan det være noe annet som er feil?
  7. Takk for svar nightking. Fikk ikke til å lime inn bilde men den nye har seks lilla ledninger så det høres jo bra ut :-)
  8. har kjøpt en bil hvor partikkelfilteret er fjernet (innvendig innhold). Skal overhale motoren og vurderer å bytte partikkelfilter eller evt få programert ECU slik at den ikke tar signaler fra DPF og kobler ut EGR. Er det noen som har erfaringer med dette om det funker greit? Dersom jeg bytter til nytt partikkelfilter må da ECU programmeres for å legge inn startverdier på sot eller trenger man ikke programmere ECU når man bytter dieselpartikkel filter ?
  9. https://www.dropbox.com/home/Public?preview=2019-07-06+22.47.44.jpg
  10. Jeg har en GV 1,9 DDIS 2007 som jeg nylig har kjøpt med havarert motor. Vet ikke grunnen til at motoren havarerte men at det skjedde mens bilen stod og gikk på tomgang. Har begynt å skru ut motoren da jeg tenker at uansett årsak så vil jeg ha den ut og overhale og gå over alt samt bytte clutch og pakninger reg reim etc slik at alt skal være tipp topp når jeg tar den i bruk. Når jeg begynte å skru opp ting for å senke ut motoren så ser jeg at EGR ventilen har et noe uoriginalt ledningsnett. Viser dette at EGR ventilen min er oppdatert til siste modifikasjon og også tilhørende ledningsnett? (Se link til bilde vedlegg i neste post) Motoren dreier fritt men butter i mot noe og stopper etter noen noen grader. Virker som stempel går i ventiler eller noe men reima er helt inntakt. Noen teorier??
  11. Gjelder en GV 2006 med 1,9 ddis motor. Får trykk i vannet ved belastning selv om toppen og toppakning nylig er byttet. Er det en kjent feil at blokka kan ryke på disse??
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.