Gå til innhold

Er det noen som kan hjelpe? Opel Astra.

Ranger emnet


Sjakkmat

Anbefalte innlegg

Har en Opel Astra 2007 mod 1,9 cdti, som ikke starter (ca 120.000 km).

Ståa er som følger:

Original batteri (GM) står i, og har forsøkt starthjelp + har ladet det (var nesten fullt fra før) og indikator viser grønt som skal tilsi at batteriet er ok, men likevel er det null liv.

Radio og strøm (dashboard, varsellamper osv) i kupeen generelt funker bra, men når jeg forsøker å starte er det kun en klikkelyd. 

Første tanken var at batteriet hadde tatt kveld da det er gammelt, og mtp at det gikk tomt for ca 18 mnd siden der jeg ladet det, så trodde jeg at kanskje batteriet hadde sett bedre dager. Også det faktum at dagen i forveien så fusket det litt når jeg startet bilen. Men iom batteriet viser grønt og ved lading så indikerer det at batteriet nesten er fullt, så blir jeg litt mer i stuss om dette kan være starteren eller noe annet.

Noen som har noen tanker eller erfaringer med tilsvarende problem?

Setter stor pris på om noen kan hjelpe iom kunnskapen min er begrenset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grønn indikator på batteriet forteller kun tilstand på EN celle. Mål spenning over batteripoler, skal være 12.8 V ved fulladet batteri. Mål også spenning over batteripoler NÅR du prøver å starte, får du under 10V så bytt batteri.

Forsvinner lys osv når du prøver å starte? Et tegn på utladet eller defekt batteri, eller dårlig kontakt mellom batteri og bil (startmotor, jord til karosseri).

Dersom alt over er ok, mål så spenning mellom motorblokk og tykk ledning inn på startmotor når du prøver å starte, så det samme ut fra innslag på starter - for å utelukke defekt startmotor.

 

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår