low ride Skrevet April 24, 2019 Rapporter Share Skrevet April 24, 2019 heei Har et stort problem som eg treng hjelp til på min 2.0 tdi når den ikkje vil starte. Har sjekket at filter funker og ikkje er tett. har sjekket at det er trykk inn på rail slik at den får trykk til dyser. Finner ikkje ut kva som gjer at den ikkje vil starte. Den starter på en sylinder når den får tilført silikonspray inn på dyse. Kan nokon her hjelpe med kva som kan vere galt. Har sjekket elektronikk og slettet ut ESP og ABS etter kvart som det har vært der. Det er ikkje mulig og fjerne dei kodane slik som det er siden dei ikkje forsvinner. Har fleire mekanikere som skrur som ikkje finner det sjølv? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet April 24, 2019 Rapporter Share Skrevet April 24, 2019 Prøv å ta av slangen som går inn på innsuget på turboen,se om den starter da. Men hva sier feilkodene da. Har du fått fikset esp abs? Kan også være tull med dieselpumpen. Er oljetrykket bra på bilen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet April 24, 2019 Rapporter Share Skrevet April 24, 2019 Trengs litt oppklaring her, da du snakker om rail og dyser. Med mindre du har hatt av toppdeksel har du ikke sett dysene. Denne motoren har ikke rail, den har en kanal i toppen som det går lavtrykkstilførsel til pumpedyse enhet. Hvor har du sjekket drivstofftrykk? Har du lest ut feilkoder på motorstyring? Isåfall hva er disse feilkodene? Hva skjedde forut for at den ikke starter? Stoppet den brått uten forvarsel, eller har den blitt mer og mer kranglete? Har du skrudd på den og deretter er den død? Har du hatt noen symptomer tidligere som kan indikere at det er et påbegynnende problem? Tregstartet og/eller røff gange? Mer info gjør det lettere å gi relevant svar. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
low ride Skrevet April 24, 2019 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 24, 2019 Har hatt bilen hos Opel siden faren min jobber der. Har da brukt bosch sin tester til og lese ut feilmelding. Har hatt av toppdeksel og sett ned på dyser og kommet fram til at dei er i orden. Meinte det var høgtrykkspumpe som tilførte inn på dyser men skal ikkje seie det sikkert. Bilen blei meir og meir kranglete og ville ikkje starte rett og slett. Blei veldig tungstarta på Morningen før den ikkje starta da eg skulle heim fra jobb. Får ingen feilkode på motorstyring. Har sjekket mengde inn på dyser og trykket ingen feilkode på det. Den var død før eg begynnte og skru så har ikkje kommet så langt. Har hatt av innsuget på turbo so er ikkje det som ligger og feiler. skjønner rett og slett ikkje kva som kan gjere det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet April 24, 2019 Rapporter Share Skrevet April 24, 2019 Hadde den ujevn motorgange etter oppstart? Sjekk også oljenivå, om dette har steget og evt. om det lukter diesel. Alt av ledninger og kontakter under toppdeksel og gjennomføringskontakta i toppen er iorden? Det som kan ha skjedd er at en eller flere o-ringer til dyser har tatt kvelden og førtrykket blir så lavt inn på dyser at den ikke klarer å starte. Relativt omfattende jobb hvis en ikke har gjort det før og det krever spesialverktøy for demontering og montering av dyser. Før det steget tas så kontroller at EGR ikke spyr råtten eksos inn i innsug under startforsøk, enten ved å ta av EGR rør til innsug eller ved å montere en blokkering. (Ikke ofte det er slike EGR feil på denne motoren, men det bør utelukkes). Hvis dere er 100% sikker på at den får diesel inn til dyser og at førtrykk (mellom tandempumpe og inngang til drivstoffkanal i topp) er på +/- 5 bar eller mer ved startforsøk så er det ikke drivstoff som mangler, og da mindre trolig helt defekte o-ringer. Regner med mye basic’e ting som logiske verdier på diagnose er kontrollert etc. så nevner ikke alt som kan/bør sjekkes der. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
low ride Skrevet April 25, 2019 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 25, 2019 Takk for svar :) Hadde veldig ujevn gange etter oppstart og gikk veldig stygt. EGR er blendet so det er ikkje den som gjer det vertfall. Skal løyse ut dyser på fredag so då skal det sjekkes om det er dei som har ført til alt sammen. Så skal alle kontakter sjekkes under toppdeksel en gang til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
low ride Skrevet April 25, 2019 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 25, 2019 eg berre lure på om det er logisk at 3 stykk ryker på samme tid? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet April 25, 2019 Rapporter Share Skrevet April 25, 2019 Jo det kan gå flere dyser, har ikke vert uvanlig å måtte bytte alle pluss ledningsnett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
low ride Skrevet April 25, 2019 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 25, 2019 Då veit eg no nåke og gå ut fra slik at eg kansje får maskina til og snurre igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
low ride Skrevet April 25, 2019 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 25, 2019 Rattvinkelsensor er eit problem på dei her bilene slik som eg har forstått det. Den ligger inne med feil kan det ha noko med det her og gjere eventuelt om det kan føre til at ABS og ESP ikkje går ann og slette ut? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet April 25, 2019 Rapporter Share Skrevet April 25, 2019 Om rattvinkelsensoren ikke er kalibret eller defekt. Så vil ESP komme opp som feil på bilen da den trur at hjula eller vinklingen er ute av kurs. Om den er defekt så er det å bytte sensoren så må du kalibrere den på nytt, for å så slette feilen på ESP ABS . Men prøv å kalibere den se om det hjelper før bytte. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
low ride Skrevet April 25, 2019 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 25, 2019 Ja eg skal prøve og kalibrere og sjå kva eg kommer fram til med det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.