trident Skrevet Februar 25, 2019 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2019 -06 1.4i som har null feilkode på obd. Problemet var at bilen begynte å hakke og fuske, deretter stoppe helt og alt var totalt strømløst. Bilberging til verksted, deres diagnose var svakt batteri og gåen dynamo. Nå er ny dynamo og nytt batteri på plass--- men når motor har gått ca 3-4 minutter kommer ladelampen opp i instrumentpanelet. Hva er det som da kan være synderen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 26, 2019 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2019 Har du målt ladespenning etter oppstart og når ladelampe begynner å lyse? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trident Skrevet Februar 27, 2019 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2019 Ja --- tok en nøyere sjekk med multimeteret i dag --- og --- den nye dynamoen lader ikke. En sjekker ikke det mest sannsynlige! Da får vi håpe Skruvat er snill og grei. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 27, 2019 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2019 Jeg for min del handler aldri på skruvat, men på Eurodel.no. Ikke at delene til skruvat er dårlige, men utvalg og priser er bedre hos Eurodel. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trident Skrevet Februar 28, 2019 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2019 Noe annet jeg lurer på --- den ene tynne ledningen som går til dynamo --- jeg hadde en prøvelampe koblet til den --- den lyser selv om bilen er stoppet og nøklene ute av tenningslås. Skal det stå "på" strøm til den da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 28, 2019 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2019 Målt med ledning frakoplet? Den ene ledningen skal på D+, er for magnetisering via ladelampe, skal normalt ikke ha spenning når tenning er av. Den andre går på W (?) og er på dieselbiler til turteller. Uvisst om det er normalt med spenning på denne på Peugeot, denne gir kun ut (veksel)spenning når dynamo lader. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trident Skrevet Mars 1, 2019 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2019 Den prøvelampa (Biltema sin ---art.15-669) har en slags syl som kan stikke hull i isolasjonen på ledningen. Ledningen var tilkoblet dynamo (kun denne ene tynne ledningen på denne dynamoen) hele tiden. Prøvelampe var koblet til batteriets minuspol i den andre "enden". Jeg glemte egentlig hele prøvelampa, helt til jeg slo av lyset i garasjen for kvelden --- da så jeg den "røveren" lyste fortsatt. Da er neste spørsmål --- er det da tenningslås, hjernen eller BSI som kan forårsake dette? ---- og vil det skape krøll for diodebru i dynamo? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg