Gå til innhold

trident

Bruker
  • Innholdsteller

    14
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om trident

  • Bursdag 04/14/1966

Contact Methods

  • Bosted
    M&R

trident's Achievements

  1. Den prøvelampa (Biltema sin ---art.15-669) har en slags syl som kan stikke hull i isolasjonen på ledningen. Ledningen var tilkoblet dynamo (kun denne ene tynne ledningen på denne dynamoen) hele tiden. Prøvelampe var koblet til batteriets minuspol i den andre "enden". Jeg glemte egentlig hele prøvelampa, helt til jeg slo av lyset i garasjen for kvelden --- da så jeg den "røveren" lyste fortsatt. Da er neste spørsmål --- er det da tenningslås, hjernen eller BSI som kan forårsake dette? ---- og vil det skape krøll for diodebru i dynamo?
  2. Noe annet jeg lurer på --- den ene tynne ledningen som går til dynamo --- jeg hadde en prøvelampe koblet til den --- den lyser selv om bilen er stoppet og nøklene ute av tenningslås. Skal det stå "på" strøm til den da?
  3. Ja --- tok en nøyere sjekk med multimeteret i dag --- og --- den nye dynamoen lader ikke. En sjekker ikke det mest sannsynlige! Da får vi håpe Skruvat er snill og grei.
  4. -06 1.4i som har null feilkode på obd. Problemet var at bilen begynte å hakke og fuske, deretter stoppe helt og alt var totalt strømløst. Bilberging til verksted, deres diagnose var svakt batteri og gåen dynamo. Nå er ny dynamo og nytt batteri på plass--- men når motor har gått ca 3-4 minutter kommer ladelampen opp i instrumentpanelet. Hva er det som da kan være synderen?
  5. OK, det høres fornuftig ut. Var å "røsket" litt i det, men torde ikke ta i, skal gjøre et nytt forsøk, med mer list og bra arbeidslys. Takk for tipset.
  6. Ja, takk for tipset. Selvsagt vil temp.visning i dashbord slutte å virke hvis jeg "napper ut" den som ikke går til motorstyring, godt tenkt.
  7. Ok, da skal jeg bytte den. Ser det er 2 tempfølere som er i motorblokka under innsug, hvilken av dem er det som går til "hjernen"?
  8. Har en 940lt som får motorlyd som en Subaru-boxer når den blir varm og øker turtall til litt over 1300 på tomgang. OBD gir feil på tempføler og på lamba. Høres rart ut at tempføler har tatt kvelden, er det noen som har hatt opplevd ledningsbrudd til tempføler?
  9. Jeg skal bytte en litt treig håndbrekkwire på en 307. Skjønner den må være festet i selve konsoll bak "brekket", er det noen som vet hvordan en tar av plastdeksel/konsoll på enkleste måte?
  10. Kan man bytte manuell girkasse til automatkasse eller motsatt på en 740 uten å endre på tunell til kassen?
  11. Har en w123 300d -84 med manuelt gir. Har planer om å bygge om til automatgir. Er dette en rein "skru-jobb", eller må vinkelsliper/sveis frem for å bygge om tunell til girkassen?
  12. Har fått naboens Caddy -99 1,9 d 5-trinns kasse i garasjen. Han får den ikke i 1. og 2. gir. Mistenker de 2 foringene som står på røret foran girstang eller at "klemmen" på enden av røret har "flyttet seg". Har tatt av alle stag, ser greie ut. Kan gire gjennom alle 5 gir + revers for hånd på brakett på girkasse. Noen som har tips???
  13. trident

    blinklys

    Fant feilen, dårlig jording. Blinklysbryter har en egen ledning til jord festet til rattstamme, den har klart å "rakle" seg løs.
  14. trident

    blinklys

    Har en -73 145. Problem med at blinklys slutter å virke etter å ha kjørt 5-6 minutter. Hvis jeg lar det "stå på" etter de 5-6 minuttene, kan det hende av og til det begynner å blinke etter 2-3 minutter. Nødblink virker som den skal hele tiden. Hva kan det være? Har byttet rele, hjalp lite.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår