Gå til innhold

Dårlig lakk på eldre Skoda Octavia?

Ranger emnet


mnj09

Anbefalte innlegg

Jeg er den stolte? eieren av en Skoda Octavia stv 2008-modell og har vært eneeier på denne.

 

Vi har brukt den pent og kjørt ca 15000km/år. Etter ca 7-8 år registrerte jeg at lakken som møter tetningslistene rundt alle dører rett og slett har blitt slitt ned, dels til original grunning og dels helt inn til stålet (førerdøren, som er brukt mest). Naturligvis pinlig at jeg ikke selv har vært mer obs på dette - men overraskende at lakken er så dårlig og lite slitesterk!!

 

Har også observert ekstremt mange flere steinsprutskader på vår Octavia, enn på naboens VW Golf på ca samme alder og samme kjørestil.

 

SPØRSMÅLET er derfor: Er lakken på eldre Octavia (eller Skoda generelt) kjent for å dårlig eller hvordan i alle dager har vi landet med en slik mandagslakk? Og ikke minst: Har den blitt bedre siden da eller er det fortsatt et økonomiprodukt, sammenlignet med for eksempel VW.

 

Eller er det så enkelt som at VW, Skoda, Seat, Audi osv har akkurat samme lakk-kvalitet????

 

Håper på hjelp til å oppklare dette mysterium!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Henger meg på tråden. Har nylig fremstilt to stk. Skoda 2016 med spørsmål om lakk , skade  og garanti! Opplyst i garanti 3 år mot "fabrikasjonsfeil" . Hvem kan klassifisere fabrikasjonsfeil ved original lakk? Inntrykket er at svaret er gitt ,påstand salt og steinsprut. Begge har metalic lakk. Første type anmerkninger : "støvkorn" mellom lakk og stålplate. Neste type: spoter ,3 mm manglende klarlakk forsvunnet ,farget lakk under fortsatt intakt. På stått steinsprut. Vurdering  fra eier, ser ut som dårlig vedheft mellom klarlakk og metalic. Dessuten når taket har mange merker og at det påstås å komme av  steinsprut  og salt  ,så virker garantien vag .Det er vel mest trolig at front og høyreside er det  som lettes eksponeres for steinsprut. Salt bør vel enhver bilprodusent ta med i kalkulasjonen når de gir "garanti" . Dessuten går bilene på landsbygda så det er vel ikke det mest salta stedet . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår