Gå til innhold

Instrumentpanel/mange lamper lyser/dødt batteri

Ranger emnet


pushback

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har over en lengre tid hatt mye greier med elektronikken på min Golf V 2007 TDi.

For cirka et halvt år siden gikk bilen tom for strøm på en parkeringsplass, og siden den gang har instrumentpanelet tatt helt av. Den lyser oransje lamper for airbag, rattet (servo?), abs bremser og antiskrens. I tillegg til tilbakekommende blinkende rød varsellampe for bremseklosser/skiver (ikke helt sikker på hvilken).

For et par uker siden, ved et forsøk på å bytte instrumentpanel (vi har hatt en teori om at panelet er defekt) røyk vi på en startsperre og klarte å suge batteriet tomt. Da jeg endelig fikk start på bilen igjen hadde servoen slutta å fungere.

Poenget er at ABS'en har fungert hele tiden, servoen fungerte lenge selv om den lampa lyste for noe annet. Jeg byttet klosser forrige uke (uten at rød varsellampen ble borte for det), batteriet er byttet (uten at servoen kom tilbake). Så nå vet jeg sannelig ikke min råd om hva som faktisk er feil. Hvor skal jeg begynne? Jeg må vel ta en diagnose, men jeg tenker at kanskje noen her har noe erfaring på området? Når servoen nå tydeligvis er borte for godt, hva er det som da kan ha røket? .....

Takk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der har du svaret, feil på rattvinkelsensor vil i 99% av tilfellene også føre til airbag lampe, samt lampe for elektromekanisk servo. 
Feil på ABS sensor vil trigge ABS/ESP lampe. 

For å grunninnstille rattvinkelsensor kreves det diagnoseutstyr. 

Siden du allerede har kastet bort en betydelig sum uten grunn vil jeg ikke spekulere i hva det kan være før jeg har samtlige feilkoder foran meg. 
Skifte av rattvinkelsensor og en ABS sensor hadde nok kostet deg et sted mellom 3'500-4'500,- på et verksted. 

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår