Jump to content

Eksoslekkasje 1.8tq A6 2003

Rate this topic

Askulf
 Share

Recommended Posts

Hei,

Jeg har hatt nokså kul motorlyd siste halvåret, men nå har eksosrøret knekt like bak fleksi-røret så det er på tide med reparasjon.

A6 C5 2003 1.8tq. Mener motorkoden er awt.

Jeg tenkte først å kappe på begge sider av fleksirøret og kjøpe et skjøte-fleksirør på Biltema til et par hundringser, pluss klammer for å skru fast. Men de hadde ikke dimensjonen, jeg mente jeg målte mitt til 54mm diameter. Jeg sveiser ikke, så da måtte jeg satt inn bilen på verksted evt.

Jeg ser at BS bildeler har hele røret til en liten tusenlapp Eksosrør, Foran så vurderer derfor å gå for dette. 

Hva tror dere om planen? Innspill eller tips mottas med takk!

03A6, 10Octavia

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

• Similar Content

• By AudiZorro
      Hei. Er nylig blitt eier av en Audi A7 2.8fsi quattro. Gikk fra en Lexus ct200h. Er det noen som kan gi meg noen tips til og få litt grommere lyd fra den uten at det blir for harry

• By GolfEven
      Hei,
      Kjøpt ny bruktbil for et par måneder siden. Dette er en VW Golf 1.2 TSI 2013. 
      Ble informert av selger at den brant en del olje, noe disse bilene vanligvis gjør. 

Etter å ha kjørt en del kilometer, merket jeg at den brukte en del mer enn det jeg har lest er vanlig. Min brenner omtrent 0,5 liter på 350km. 

Har også merket at den kan fuske litt på gasspådrag ved lavt turtall. Da kommer det ofte blå/hvit eksos. Dette fremkommer når bilen er varm og kald. 

Noen som har noen formening om hva som kan være galt?

På forhånd, takk for svar :) 
    • By siste kvist
      Har da en 2014 Golf GTI med downpipes, men den høres ut som en ordentlig rånebil nå. Høres ut som en volvo 240. Har ikke så god peiling på dette her. Må jeg bytte til  andre downpipes eller? Er den satt på feil? Eller må jeg kjøpe noe annet for å få frem bedre lyd? 
    • By Volvomann25
      Halla, jeg holder på å lage utdrikningslag for en venninne 04. juli. Hun digger bil og vi tenkte derfor at som en del av utdrikningslaget kunne hun (bruden) og resten av utdrikningslaget bli kjørt gjennom hønegata i Hønefoss i en skikkelig doning!! Er det noen i Hønefoss/Ringerike/Jevnaker-området med bra bil eller som kjenner noen som kan ta på seg oppdraget?
    • By SuzukiGV
      Noen som har vært borti lignende? Får eksoslukt inni bilen når jeg står stille på tomgang. Har også fått opp gul varsellampe som jeg tror er feil på partikkelfilter. Bilen går stort sett som normalt, men går Innimellom i nødmodus. Etter stopp/start er den i gang igjen. Har prøvd å tette eksospotta, og kan høre at det er en lekk en plass, men skjønner ikke hvor. 
  • Populære emner nylig

• Recent Achievements

• martinlol went up a rank
      Korporal
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Privacy Policy