Jump to content

Tettering virker for stor til caliperstempel

Rate this topic

Pekall
 Share

Recommended Posts

Jeg har kjøpt pakningssett og nye stempel til x-trail caliper framme. Akobono. Støvmansjetten virker grei, men tettningen som jeg antar skal holde tilbake bremseveska virker alt for stor ift stempelet. Blir krøll om jeg legger den over. Har kjøpt Ert 150774-c stempel og Ert 400714 repareringskit. Har også et annet merke repareringskit der tetteringen også er for stor. Er det normalt??

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

• Similar Content

• By Erlenkal
      Hei.
      Bremsene bak er slitne. Jeg hadde noe varmegang i den ene bremseskiva og stemplene satt bom fast, men fikk dem i bevegelse ved hjelp av en tvinge og bremsekraft. Men dette er bare en midlertidig fiks. Så er jeg usikker på om det er best å kjøpe nytt stempel med pakninger osv. eller rett og slett kjøpe ny caliper? Er det mulig å si ut i fra vedlagte bilder? Bildene ble tatt før jeg fikk beveglse i stempelet. Når jeg bremser, følger pakningen med stempelet. Caliperen på andre siden var bedre enn på vedlagte bilder. Jeg skal også bytte skiver og klosser. Selve caliperen ser ut til å gli fint i sporet sitt. Bør jeg likevel bytte glidestempler når jeg først er i gang? Jeg har forøvrig ikke byttet bremser før, men ønsker å lære. 

Bilder: https://photos.app.goo.gl/RFQK7Ao4P9qLhZfS7
    • By Esben
      Skal skifte caliper bak (venstre) men bremseslangen sitter som støpt i caliperen. Tenkte å løsne slangen i den andre enden og bytte den også. Så vidt jeg kan se skal jeg først løsne en 11mm mutter som sitter på motsatt side av en brakett som holder slangen oppe. Usikker på om den skal mot venstre eller høyre, og den er såpass skjør at jeg vil ikke ødelegge den før jeg vet sikkert. 
      Noen som kan hjelpe meg?
    • By alehol
      Hei, jeg skiftet caliper på min Opel Vectra C 2003 model. Jeg slet med å få håndbrekk wire av på gamle caliper så jeg brukte vinkelsliper, men nå har jeg ikke sjangs til å få håndbrekk wire på nye caliper, den er alt for stram til at jeg får den på.  Noen som har noen tips?
      Jeg fjernet midtkonsolen slik at jeg fikk tilgang til håndbrekket men jeg fant ikke noe jeg kunne slakke håndbrekket på der.
      Setter pris på all hjelp jeg kan få. 
    • By ToyotaKassaRolla97
      Hei.
      Bilen det er snakk om er en 1997 Toyota Corolla.
      Eksempel bilde: http://www.autoplenum.de/Bilder/P/p0005439/TOYOTA/TOYOTA-Corolla-1-6--1997-2000-.jpg
      Har klart å knekke luftenipplene på begge bremsekalipperne.
      Tenkte på å bore dem ut, gjenge opp og sette inn nye luftenipler.
      Men, det er visst ikke lett etter noe googling på temaet.
      Metallspon i bremsekaliper huset er nevnt som et problem.

Mekonomen har nye bremse kalipperne til cirka 2000 kroner per stykk.
      Biltema hadde ingen, sa dem
      Bildemonteringen har til 500-600 kroner per stykk, men det er vel samme elendigheten.

Noen som har gode tips til hva jeg kan gjøre...?

• By Matatas
      Hei!

Et verksted har nettopp byttet calipere og klosser foran på min Passat 99 mod. Dette ble gjort fordi bremsen hang på venstre framhjul. 

Nå henger begge framhjula litt på, merker ikke så mye under kjøringa men det blir varmt. Like varmt på hver side. Virker som det er litt tilfeldig når den henger på. Hadde bilen på bukker igår og da virket alt fint..

Kan dette være feil på hovedsylinder? Noen som har hatt lignende problem før?

• Populære emner nylig

• Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies.