Gullars Skrevet Juni 30, 2017 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2017 Jeg var ute og kjørte i min fantastiske Partner 2001-mod 2,0 HDI i kveld og plutselig forsvant kjørelysene. Fikk heldigvis svinga av med en gang og starta feilsøkinga men fant ikke ut av det. Gikk over sikringer, men det så ut for at de var i orden. Stoppa på en bensinstasjon, men de hadde visst ikke sikringer så fikk ikke testa å bytte de. Det som skjedde var at jeg mista begge nærlysa og baklysa samtidig. Når jeg skrudde på lysene på bryteren på hendelen virka de, men ikke kun på tenninga. Alt annet av elektrisk på bilen virka bortsett fra coupevifta. I tillegg lyser batterilampa. Er det noen som vet hva dette kan være? Skal på langtur med den i helga så dette haster litt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_waldemar Skrevet Juni 30, 2017 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2017 Siden batterilyset er på ville jeg først startet ved dynamo og sjekket om den faktisk lader. Var ute for det samme på en eldre vw en gang midt på natta,da forsvant begge nærlysene men kunne dra i lyshornet og holde de på der.Feil der var defekt tenningslås Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gullars Skrevet Juni 30, 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2017 Takk for svar. Ladespenninga var det første jeg tenkte å sjekke. Det høres logisk ut med tenningslåsen, noen som vet om den er vanskelig å bytte? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Juli 3, 2017 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2017 Det er nok ikke selve tenningslåsen der er feil på, men tenningsbryteren. Den har som oppgave og fordele ut strømmen når du skrur på tenninga. Sjekk ladespenninga aller først som sagt. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg