Jump to content
Bilforumet.no
myrvollracing

BMW registerkjede havari

Rate this topic

Recommended Posts

Kjøpte meg den ultimate bruksbil i slutten av februar i år.

På kjøreturen hjem merker jeg en svak tikkelyd fra motor. Kontakter forrige eier ang. dette på hjemturen (Oslo-Bodø). Han mente det ikke var noe..

Greit tenkte jeg.

 

Så etter en morgen i begynnelsen av mars startet ikke bilen. Prøvde enda en gang, startet greit da. Så siden jeg jobber på verksted tok jeg en diagnose på bilen som fikk frem feilkoder om lavt oljetrykk, feil blanding og timing-relaterte koder.

Sier fra til forrige eier...

Vi ble så enige om at bilen skulle til merkeverksted for feilsøking.

Bilen ble ikke brukt mer enn to uker fra jeg kjøpte den til dette oppsto.

Etter vel noen uker får jeg svar fra merkeverkstedet (pga ventetid) at registerkjedet er strekt, og må byttes!

 

Bilen var solgt som et velholdt og pwnt eksemplar med garantier om at jeg ikke ville bli plaget med den.

 

Nå er det gått 3 måneder, og jeg har saken inne hos Forbrukerrådet...

Jeg måtte kjøpe meg enda en bil som følge av dette..

 

Så til spørsmålet mitt..

Er avhengig av denne bilen egentlig, så om jeg reparerer den før saken er ferdig til Forbrukerrådet eller Forbrukerklageutvalget vil det bli noe forskjell i saken?

Har nada erfaring med slikt!

Nå har jeg sak om jeg ønsker dekt reparasjon av forrige eier, men er det enklere å få erstatning??

 

Bilen er en BMW 318i som er gått 111000km. Kjøpt for 185000,-

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skift reg.kjedet, det må jo skiftes uansett. Forskjell i saksgangen blir bare om han skal dekke et beløp eller måtte refundere et beløp til deg. Ingen praktisk betydning i en tvistesak. 

Men husk å få ALT dokumentert, hver eneste korrespondanse, regninger etc. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, tror det blir måten å gjøre det på nå.

Men så er det jo, etter min mening, for dårlig at en bil av så ny dato og lav kmstand ikke holder til 110000km... Skulle tro BMW selv var opptatt av å selge kvalitet, men ikke noe respons fra dem i denne saken..

Share this post


Link to post
Share on other sites

110'000km virker nesten å være bra på et kjede idag. Har hatt biler innom jobb som har fått strekt kjede allerede ved 45'000km.

 

Jeg kommer aldri til å kjøpe en bil med reg.kjede, men det er fordi jeg vet hvor elendig kvalitet det er over hele fjøla, selv om noen produsenter klarer å få det til.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.