Robert Mo Skrevet April 4, 2017 Rapporter Share Skrevet April 4, 2017 Hei Her har jeg spørsmål til Suzuki proffe gutter! så håper at dere har et svar Har en suzuki grand vitara 06 som går i nødmodus og trekker veldig dårlig i oppoverbakke har to feil koder: P0243 Ladetrykkregulering, intern feil P2002 partikkelfilter, intern feil Har sjekket verdier på turbo, map sensor, ladetrykkregulatur, trykksensor til DPF og verdier viser at partikkelfiltret ikke er tett, det er bare 5g sot i DPF, og der er helt normale verdier på ladetrykk/turbo systemet og kan ikke se at det er noe lekkasje i slanger eller brudd i noe av ledninger. sletter feil koder og de kommer straks tilbake etter oppstart forresten map sensor og ladetrykkregulator er helt nye. klarte ikke å finne feilen selv, så håper dere kan hjelpe meg MVH. Robert Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nightking Skrevet April 5, 2017 Rapporter Share Skrevet April 5, 2017 Hei. De feilene du beskriver her er i utgangspunktet vanlige og enkle å finne ut av.. Du Sier feilen kommer med en gang du starter bilen. Det vil si før du rører gasspedalen.? P0243 er jo en feil som er typisk når du presser bilen i motbakke.. Det er vanligst at intercooler er sprukket eller turbotrykk føler defekt. Men du sier dette er nytt? Org deler? P2002 er som regel difftrykk slangen til DPF som har ryki.. Det ser du ned ved batteriet.. Hvilke feilkode kommer tilbake når du sletter de? Og kommer de tilbake før du starter bilen, eller før du kjører eller etter du har kjørt? Siter Bilforumet.noModerator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robert Mo Skrevet April 5, 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 5, 2017 Stor takk for svar (Nightking) begge feil kodene kommer tilbake etter liten prøve tur. ja turbotrykk føler er nytt og er Org del. og jeg har sjekket slangene til DPF og de ser jo helt fine ut, og kan ikke se noe sprekker i de heller og verdier er helt normale Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nightking Skrevet April 8, 2017 Rapporter Share Skrevet April 8, 2017 Ok.. At de kommer tilbake etter en kjøretur er noe annet enn at de kommer med en gang. Da er det ikke kortsluttning feks. Du sier du har byttet map og ladetrykksensor. Dette er jo samme sensor? Du tenker på denne: https://www.worldcarparts.co.uk/map-sensor-for-renault-grand-scenic-laguna-megane-scenic-suzuki-grand-vitara Har du kontrollert hele turbotrykk siden? slanger, intercooler? Det er faktisk ikke ujavnlig at p2002 kan settes sammen med p0243. Men så lenge du er sikker på at de slangene til DPF er hele så kan du se bort i fra denne koden. Men når du leste av feilkoden, sa den noe mer? Noen flere koder? Avlest fra en org. tester skal det står D1 eller D2. Som betyr pressure too high eller too low.. Siter Bilforumet.noModerator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.