merterje6 Skrevet Februar 8, 2017 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2017 Jeg har en Nissan Qashqai 2008-modell med 2-liter motor. I dag når jeg tok bilen begynte ESP - antispinn-lampen og håndbrekk-lampen på dachbordet å lyse under kjøring. Det nyttet ikke å slå ESP av og på, den lyste uansett. Og håndbrekken var helt av. Jeg ringte Nissan, men får ikke time før neste onsdag, men han sa at det ikke var farlig å kjøre til da. Noen som vet hva det kan være som er feilen her ?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet Februar 8, 2017 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2017 Best å ta en diagnose på bilen og se hva feilen er. Men som regel ligger dette med hjullager bak som ikke har kontakt eller drivknute foran. Kan være dritt på abs sensoren også mistet kontakt med abs pumpen. Ofte når disse lampene kommer opp så er det der feilen ligger. Men sjekk også bremsevesken på bilen om den ikke er tom. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merterje6 Skrevet Februar 8, 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2017 Takk for svar. Jeg glemte å nevne at håndbrekk-lampen også lyser hele tiden, selv om håndbrekken er helt av. Det kan da bety at feilen ligger i hjule-lageret bak, etter mitt skjønn ?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet Februar 8, 2017 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2017 Ja det er nok der feilen ligger dessverre, du har vel heilt komplett hjullager bak. Dette er normalt når du får opp alle tre varslene sammen så da er det bare å gå igang med bytte da. Og først en er igang med sånt bytte så er det beste å ta begge sider. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg