tokanero Skrevet November 26, 2016 Rapporter Share Skrevet November 26, 2016 Lurer på om noen ledninger er byttet om bak bryteren.. Problem: Med bryteren i posisjon 1, kommer hovedlys foran og instr.belysning på.., Med bryter i pos 2, tennes baklys, skiltlys + parklys foran. Burde ikke dette være omvendt? Det er altså ikke mulig å bare ha på parklys foran, Så det virker som ledningene er byttet om på parklys og hovedlys. Noen som vet pinout på bryteren og farger på ledningene på hva som er til hva. Eller om det kan skyldes noe annet? -Kjøpte også ny bryter, denne fungerer på samme måte, men i tillegg lar denne instr. belysning alltid stå på... Selv om bryteren er i pos. 0, med tenning av.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 26, 2016 Rapporter Share Skrevet November 26, 2016 Her er tegninger så kan du sammenligne. Tipper defekt bryter om alt er korrekt. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tokanero Skrevet November 26, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 26, 2016 Supert!! Ser ut til at dette kan bli en utfordring.. Koblingsskjemaet har kabelfarger som ikke er i bilen..og det meste ser ut til å være byttet om. Jeg mangler Grå/rød, grå/svart, men har en gul "til overs" Dessuten ser jeg at i bilen er det bare 7 av kontaktene som er i bruk nå, mot alle 8 i skjemaet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 26, 2016 Rapporter Share Skrevet November 26, 2016 Ok. Har et skjema til, men også der er 8 kontaktpunkter i bruk. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 26, 2016 Rapporter Share Skrevet November 26, 2016 Og enda et. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 26, 2016 Rapporter Share Skrevet November 26, 2016 Ikke bytt om på noen ledninger da det er tvilsomt at noen har endret på dette? Har flere i elektronisk format, kan legge det til i morgen om ønskelig :) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tokanero Skrevet November 26, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 26, 2016 Ja takk, hvis du har :) Synes også det er rart om noen engang har endret på dette. el.anlegget generelt virker å være originalt, men utifra feilen med lysene så er det noe som er forandret, eller at det er noe annet problem som gjør det. Har funnet ut at 8 pins bryter også finnes i minst to forskjellige utgaver med forskjellige utganger. Har forsøkt med to forskjellige, men med samme resultat.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 26, 2016 Rapporter Share Skrevet November 26, 2016 Ok. Manglende jording ett eller annet sted? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tokanero Skrevet November 26, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 26, 2016 Tja, det kan kanskje være en mulighet, men kan være vanskelig å finne. Den enkle løsningen hadde vært å prøve å bytte ledning på hovedlys/parklys og se om det hadde virket. Men da var det igjen dette med manglende kabelfarger da.. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 27, 2016 Rapporter Share Skrevet November 27, 2016 De tegningen jeg har ellers er helt like de jeg har lagt ut bilde av. Rundt 1989 var det endring på det elektriske på G2, trodde selve lysbryter var den samme, har du prøvd begge typer? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tokanero Skrevet November 27, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 27, 2016 Ok, takk :) Ja, har forsøkt med to forskjellige 8 pins brytere(samme resultat), disse har samme delenr. , men forskjellig bokstav bak. ( A og J ) og helt forskjellig oppsett på utgangsnummere. Kan kanskje sjekke om møller vet hvem av bryterne som er orginal i bilen. Så får jeg eliminert et usikkerhetsmoment. (Den kan jo ha blitt erstattet av feil bryter en gang i tiden) Så prøve meg frem med litt mere feilsøking, med flytting av kabler iht. Skjema du sendte. Takk igjen, Quattro73. :) Quattro73 reagerte på dette 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 27, 2016 Rapporter Share Skrevet November 27, 2016 Slår jeg opp i ETKA så skal 1988 Golf ha 191941531H eller 191941531J, J for de med automatisk kjørelys. På 1989 modell og senere finnes også 191941531K og 191941531L, skille går på chassisnummer (se nederste bilde). Kan din være en 1989 registrert i 1988? 1988 modell 1989 --> Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tokanero Skrevet November 27, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 27, 2016 Chassisnr er JW305549.. Så mulig 87 da kanskje? 1gangs registrert februar 88 Er ikke noe som tyder på automatiske kjørelys i denne. 191941531 J kontakten jeg har her er forøverig 7 pin, ikke 8 som jeg sa.. Til den bryteren er det iallefall riktig antall ledninger i bilen..så kanskje det er J jeg skal ha, men at den jeg har er defekt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tokanero Skrevet November 27, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 27, 2016 Når jeg setter i "J " bryteren nå så lyser instr. Lys konstant ( også ved bryter og tenning av) ... Hovedlys i pos 1, og parklys(kun) i pos 2. Fullt/nærlys velger virker heller ikke med den bryteren i. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 27, 2016 Rapporter Share Skrevet November 27, 2016 Siden du ikke har automatisk kjørelys så er det vel 191941531H du skal ha? Er likt på 1987 og 1988 modell. Sjekk (med måleinstrument) bryter mot tegningene jeg postet. Kan du ha lest feil, at din bryter du sier er A egentlig er H? A finner jeg ikke i Golf 2 levert i Norge, kun Italia. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg