Gå til innhold

Dyre feil på Golf mk5 Tdi 4Motion sportliner

Ranger emnet


Mondeo V6

Anbefalte innlegg

En ulykke kommer sjelden alene.

Følgende historie ang Dyr reperasjon

 

I Juni, ville ikke Golfen starte etter at jeg kom ut av butikken. Startet kun på startgass og det var det. Ellers dødt.

Bilen tauet inn til Møller, telefon dagen etter, om at dieselpumpa var ryki. Så de måtte bestille en ny ifra Tyskland.

Problemet, var at det tok 1 uke. Ja ja hva gjør man? Bilen måtte jeg ha, så sa ja til bestilling av deler og rep. Fredagen uka etter, når bilen skulle være klar, ringer møller. De har sendt feil pumpe ifra Tyskland. Tok desverre 1 uke til før den riktige kom. Jeg heiv meg rundt på telefon, og fikk en tillsendt ifra Sverige etter 3 dager. Pumpe montert, Møller ringer og sier den pumpa de fikk ifra Sverige er defekt.

 

Ja ja ny telefon runde og ny pumpe fra Sverige. 1 uke senere, ringer møller igjen. Pumpa er byttet og fungerer , men bilen starter fremdeles ikke??

 

Wtf nå er det nesten gått 2 uker med tull. De beklager men de må feilsøke mere. Etter noen dager ringer de igjen, Rele boksen er kortsluttet og må byttes. Sukk ok, hvor lang tid snakker vi om nå, og hva er prisen så langt. Vel 10500.- med deler ,arbeid Det passet jo sinnsykt bra midt i ferietiden. Men hva gjør man, bil må man ha, men dyrt ble det. og feilsøking og 1 uke til, men Fredagen uka etter skulle den være klar. Så bilen har nå stått nesten 3 uker på vw.

 

Fredagen kommer og vw ringer igjen, nå var bilen klar og den gikk som ei kule. Jippi!! 

Men forresten, så var det skjedd noe, skjedd noe? Ja vi klarte å lage sprekk i frontruta . Wtf vi skal ta Kiel båten Tirsdagen, rekker dere å få det ordnet? Var sent på Fredag så var små nervøs. Joda det skulle de klare. Den var klar Mandag. Noe den seff ikke ble. Fikk den først Tirsdag morgen.Kom oss med Kiel båten og var å rota rundt i Tyskland 1 uke. Bilen går knirkefritt på Autobahn så jeg er fornøyd.

 

Kom Hjem ifra det store utland, og uka etter dro vi til Trondheim. Så stopper biljævelen mid i et kryss i elgsetergt Trondheim og ikke fan om den starter. Nå gikk pulsen i taket, hva svarte satan er det nå??

Falck kommer å henter bilen og kjører den til Møller Trondheim. Forklarer hva som er gjort tidligere, og de får nummeret til vw lier for samkjøring.

 

Vi avbryter turen, leier oss inn på hotell og tar toget hjem

Dagen etter ringer Møller, jo nå skal du høre, det er olje i dieselen. Hva fan betyr det nesten brøler jeg!

 

Jo vi må bytte diesel pumpa på nytt, den tåler ikke olje i drivstoffet. Jaha og da er alt i orden spør jeg?

Nei kremter han fra møller, vi må også tømme tanken, rense systemet og bytte den kombinerte vacum pumpa  som står i motoren.

 

Og hva koster da dette? Joda de syns jo litt synd på meg, så skal få hele reperasjonen til 14 000.-

Kjenner jeg blir småsvimmel . Men hva gjør man?  så skal Fredag ta fly opp til Trondheim igjen, for å betale og få hentet bilen. Så får vi håpe, at den går helt hjem. Og at jeg håper, skyldes følgende melding fra Møller på slutten av siste samtale, forresten, det er registrert feil med overtrykk i turbo, så den må sannsynligvis også byttes. 

 

Ærre mulig, fy fan. Snakk om å ha mandags bil

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en PD motor?

 

Dvs. at de har byttet tandempumpa to ganger for å finne ut at det IKKE var den men en elektrisk feil, men tydeligvis gjort noe galt da den på nytt må byttes?

Her må du få ALT dokumentert, så tar du det med til forbrukerrådet. Den siste jobben skal gå på reklamasjon, da det er en jobb de akkurat har gjort (hvis jeg forstår deg rett) og da skal du verken betale for del eller jobb. 

Jeg ville også prøvd å få refundert noe fra den første bommerten dems, da du har måtte betale for dems uvitenhet - men om du får noe avhenger av hvor mye "goodwill" de har..

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, jeg skjønner. Da har du nok bare vært ekstremt uheldig side det har dukket opp så mye på en gang.

Men, at turbo sannsynligvis må byttes grunnet overtrykk er lite troverdig, er turbo sliten vil du få det motsatte problem.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår