Gå til innhold

Rabbit

Ranger emnet


OlleellO

Anbefalte innlegg

Jeg er på utkikk etter en golf 1 som prosjektbil enten en cab eller en gti. Ønsker i denne sammenheng en presisjon av uttrykket Rabbit. Er dette en hvis spesialutgave av gti eller fikk du den med andre motorer også?

"I'm a double bagger. Not only does my husband put a bag over my face when we're making love, but he also puts a bag over his head in case mine falls off."

Joan Rivers

 

"I haven't reported my missing credit card to the police because whoever stole it is spending less than my wife."

Ilie Nastase

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rabbit er faktsik ikke noen spesial utgave i den forstanden at den er mer ekslusiv, den er tvert imot mere kjip!

 

Rabbit'en kom ut i slutten av 83 og i 84 som en kjipere utgave for å få prisen ned sånn at de fikk solgt ut alle einzerne slik at 2'er kunne ta over for fullt.

 

Bl.a. så hadde de ikke recaro interiør og heller ikke kjøre computer ol.

 

Det er ihvertfall det jeg har blitt fortalt av en fyr som har hatt Golf GTI ny i 82 og Golf GTI Rabbit ny i 84.

 

Trodde først at Rabbit var en mer ekslusiv versjon, men han fyren mente noe annet og virka som han hadde peil!

 

Just my 5 avsnitt :P hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ottar

rabbitn så slengte dei saman alle delen dei hadde til overs.

Min hadde computer, stoler, takluke... alt.

Hadde meir utstyr i rabbitn enn i org 83 gtien min.

 

Jøss. Trodde virkelig at Rabbit'n var en kjip utgave av GTi' jeg. Jaja... Da lærte jeg noe nytt idag også!

2002 Jaguar XJ 3,2 V8 Executive

1993 Audi 80 2.0S Avant

Jettaeinser.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er vel i utganspunktet en kjipere utgave, men som han sa mulig de slengte masse stæsh på noen rabbiter og men generelt sett er det flest rabbiter som er kjipere. Takluke synes jeg ikke du skal ta med i vurderingen, jeg har en 1983 mod GTI og den er ingen rabbit utgave og har alt utenom takluke. Takluke er ikke så vanlig på gti i det hele tatt faktisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by VWLOVAH

Den er vel i utganspunktet en kjipere utgave, men som han sa mulig de slengte masse stæsh på noen rabbiter og men generelt sett er det flest rabbiter som er kjipere. Takluke synes jeg ikke du skal ta med i vurderingen, jeg har en 1983 mod GTI og den er ingen rabbit utgave og har alt utenom takluke. Takluke er ikke så vanlig på gti i det hele tatt faktisk!

 

Da lærte jeg en ting til :). Trodde ikke takluke var så uvanlig på GTi'er.

 

Forresten... Når jeg nevnte takluke så var de i sammenligninge mellom min bil og Rabbit'en til kameraten min. Ikke GTi'er og Rabbit'er generellt.

 

Men hvor vanlig er det med kjørecomputer og slikt på Rabbit'er? Jeg har ikke sett så alt for mange Rabbit'er, men ingen av de jeg har sett har hatt noe av det utsyret som jeg nevnte isted.

2002 Jaguar XJ 3,2 V8 Executive

1993 Audi 80 2.0S Avant

Jettaeinser.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flott, takk for svar. Men det jeg fortsatt lurer på er om alle einsere i 83 84 heter rabbit eller om rabbit bare gjelder gti.

"I'm a double bagger. Not only does my husband put a bag over my face when we're making love, but he also puts a bag over his head in case mine falls off."

Joan Rivers

 

"I haven't reported my missing credit card to the police because whoever stole it is spending less than my wife."

Ilie Nastase

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by OlleellO

Det er flott, takk for svar. Men det jeg fortsatt lurer på er om alle einsere i 83 84 heter rabbit eller om rabbit bare gjelder gti.

 

Kan ikke gi deg noe helt klart svar på dette, men min bil er førstegangsregistrert i desember 1982 (er vel da en 83 modell?) mens Rabbit'en til kameraten min er førstegangsregistrert i juni 1983 (hvis jeg husker rett)

2002 Jaguar XJ 3,2 V8 Executive

1993 Audi 80 2.0S Avant

Jettaeinser.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Dinglevims

 

Kan ikke gi deg noe helt klart svar på dette, men min bil er førstegangsregistrert i desember 1982 (er vel da en 83 modell?) mens Rabbit'en til kameraten min er førstegangsregistrert i juni 1983 (hvis jeg husker rett)

 

Hmmm årsmodell kan være det samme. Men fikk du rabbit med noe annet enn gti motor? er en i nærheten av meg som har en einser rabbit som han skulle kvitte seg med. Hvis jeg kan være sikker på at dette er gti så tenkte jeg at jeg skulle slenge inn et bud...

 

Kan seff bare spørre han men hakke sett han på en stund og dette er vel noe som folk på forumet burde vite....

"I'm a double bagger. Not only does my husband put a bag over my face when we're making love, but he also puts a bag over his head in case mine falls off."

Joan Rivers

 

"I haven't reported my missing credit card to the police because whoever stole it is spending less than my wife."

Ilie Nastase

Lenke til kommentar
Del på andre sider

anyone?

"I'm a double bagger. Not only does my husband put a bag over my face when we're making love, but he also puts a bag over his head in case mine falls off."

Joan Rivers

 

"I haven't reported my missing credit card to the police because whoever stole it is spending less than my wife."

Ilie Nastase

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by OlleellO

 

Hmmm årsmodell kan være det samme. Men fikk du rabbit med noe annet enn gti motor? er en i nærheten av meg som har en einser rabbit som han skulle kvitte seg med. Hvis jeg kan være sikker på at dette er gti så tenkte jeg at jeg skulle slenge inn et bud...

 

Kan seff bare spørre han men hakke sett han på en stund og dette er vel noe som folk på forumet burde vite....

 

Føler meg ganske sikker på at alle Rabbit'ene har GTi-motor ja... I USA heter de vel Rabbit hele gjengen, men de vi har her i landet har vel alle 1,8i med 112 ville sjiraffer...

2002 Jaguar XJ 3,2 V8 Executive

1993 Audi 80 2.0S Avant

Jettaeinser.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, stemmer nok det.. har iallefall vært det de jeg har sett..

Er det noen her som vet hva citygolf er for noe ? Ser ut som en litt rar blanding av golf 1 og 2.. tror den blir produsert i afrika som en kopi av einseren, omtrent som mexico bobla... Noen som vet ?

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår