Gå til innhold

varm bremseskive bak på framhjulsdreven passat fra 2006

Ranger emnet


Steinar31

Anbefalte innlegg

Har de siste ukene hørt en klunkelyd fra noe som var enten bak hjul eller fram hjulet på høyre siden. I går etter en kjøretur spylte jeg av bilen og da det kom vann på skiva kom det masse damp, dette var etter 10 min kjøretur.

Skiver og klosser ble byttet i 2015. Kaliper med el håndbrekk ble byttet i 2012. Bryter for el håndbrekk ble byttet i 2015.

Tipper klossen sitter mot skiven og gjør den varm, men det kommer ingen spesiell merkbar lyd av noe slag, prøver å høre med nedrulla vinduer under kjøring, kun noen klunkelyder nå og da om det humper litt. Bilen har gått litt over 200.000 km.

 

 

Hva kan dette være da? er ikke mer enn 6-7 mnd skiven og klossen ble satt på. Bilen har nok brukt mer diesel nå enn tidligere på langkjøring, og virker kanskje en smule tyngre... kanskje ikke så rart om klossen subber borti skiva. Skal på verksted snart for å finne ut hva som er galt, men er usikker på om det er lurt å kjøre 40-50 mil før bytte..

 

Forslag mottas med den største takknemlighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjørt med min til det ble stål på stål, men sku skifte skivene alikevel.. Følg med på klossene, at du har belegg

AUDI A 6 (4B), 97-04, 2.4i Quattro Avant 165 hk 12.97-01.05, AGA/APS/AML/ALF/ARJ    

Modell:AUDI A6 4B   Motor:APS   År:1999   Måned:0   Reg. dato:19990609   KW:121   HK:165   Chassinr:WAUZZZ4BZXN125771   Drivstoff:Bensin       Gearkasse:Unknown   Dekk:195/65 R 15   Hjuldrift:4WD   Farve:GRÅ     Karosseri:Kombi 
Eneste biler som har vert bra i mitt eie har vert Renault, ellers bare hatt tyskere og ikke vert bra noen av de. Er ikke driftssikkert rett å slett.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble jo bytta i 2015 så det er ikke ønskelig å ødelegge noe.

Kommer ingen lyd/ulyd fra hjulet under kjøring og når bilen står i fri kan jeg enkelt trille bilen framover ved å dytte fra det aktuelle hjulett, er ikke mye som tyder på at det er mye kontakt mellom klosse og skive da eller...? en bekjent nevnte om det kunne være defekte bremsesko til brekket som var årsaken til varmen som oppstår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har slitasjevarsler på klossene om dem begynner å bli slitt så skal det komme opp gult varsel i bilen.

Sjekk om du har noe små stein mellom skivene eller noe.

Jekk opp bilen. Se om hjula går lett rundt når du snurrer dekka, da vil du merke om klossene henger.

Eller om det er bremsecaliper som ikke går som normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig du trenge å få grunninnstille den litt du har elektronisk parkerings brems.

Mulig den henger seg etter som den går på.

Dette kan gjøres med vag com  og stille parkbremsen.

Om du ikke har vag com så kan møller prøve å gjøre dette for deg.

Eller se her om noen kan hjelpe deg i nærheten.

http://www.bilforumet.no/topic/291109-problemer-med-bilen-trenger-du-diagnose/

 

 

Eller du kan prøve og skru calipteren helt inn slik at den låse skiva, og så ut igjen 1 runde, det skal være nok til at motoren skal greie å nullstille seg.

Er en T55 torx eller noe bak på calipteren som man kan skru på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår