KTM-Racing Skrevet April 19, 2004 Rapporter Share Skrevet April 19, 2004 Sitter her og lurer på åssen en 2.3 10V motor går.. Skal sette inn en 2.3 i min Audi 2.0 90 Har 115 hk nå med 5 syl 88 modell,den har gått 250000 Den som skal settes inn er en på 136 hk med 5 syl 92 modell,den har gått 130000. Vil jeg merke mye? Er dette merkbar effekt? Siter Audi 90 2.0E 88 KTM EXC 250 2002 www.bikepics.com/members/ktmexc250/ <---Mine cross sykler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
one Skrevet April 19, 2004 Rapporter Share Skrevet April 19, 2004 Du får iallefall fetere lyd og høyere bensinforbruk :) Vil tro 2 literen er noe dauere ja, men det blir vel neppe som natt og dag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KTM-Racing Skrevet April 19, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 19, 2004 hmm Den bruker nå 0.7 på lankjøring og over litern på bykjøring er dette normalt? Hva er toppfart på en sånn motor? Går den brukbart? Siter Audi 90 2.0E 88 KTM EXC 250 2002 www.bikepics.com/members/ktmexc250/ <---Mine cross sykler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acoupe Skrevet April 19, 2004 Rapporter Share Skrevet April 19, 2004 har hørt at 2.0 er ganske slapp og at man kjenner forskjell fra den og 2.3 l. Jeg har 10v 2.3 l, og jeg må si meg veldig fornøyd med draget. Men så har jeg en chip i den, så jeg er litt usikker på om hvordan den er uten chippen. Men bensin lik den hvertfall ! Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KTM-Racing Skrevet April 19, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 19, 2004 OK.. Så den er sterk på bunn? Syntes 2 litern er litt slapp på bunn men grei på toppen Mye hk kan man dra ut av chip? Og hva koster chip? Sitter å grubler på om det er en god innvestering etter motor bytte.. Siter Audi 90 2.0E 88 KTM EXC 250 2002 www.bikepics.com/members/ktmexc250/ <---Mine cross sykler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ivers Skrevet April 20, 2004 Rapporter Share Skrevet April 20, 2004 20v'n bruker 0.8 på mila, og mot 2 litern så er det natt og dag :D Siter Velkommen til Bilforumet - der alle vet best. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
one Skrevet April 20, 2004 Rapporter Share Skrevet April 20, 2004 20V'n har vel 170HK eller noe å den da... :D Chip på 2.3 10V er ikke det penger i dass da? får vel bare usle 10HK eller noe... merkes det no særlig? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ivers Skrevet April 20, 2004 Rapporter Share Skrevet April 20, 2004 Originally posted by one 20V'n har vel 170HK eller noe å den da... :D Chip på 2.3 10V er ikke det penger i dass da? får vel bare usle 10HK eller noe... merkes det no særlig? Stage 3 chip på 10v gir deg kanskje 4hk og litt mer dreimoment... Siter Velkommen til Bilforumet - der alle vet best. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet April 20, 2004 Rapporter Share Skrevet April 20, 2004 Originally posted by one Chip på 2.3 10V er ikke det penger i dass da? får vel bare usle 10HK eller noe... merkes det no særlig? Chip på sugemotorer er som hovedregel far beyond "bortkastet". Får du hele 10 hester er du ekstremt heldig, og motoren må ha gått uendelig magert fra før. For de 5000 (?) kronene denne good-for-nothing-chippen koster får du et grenrør (som som regel faktisk gir mere effekt), eventuelt legg det dobbelte på bordet og hent en original turbomotor. Stage 3 chip på 10v gir deg kanskje 4hk og litt mer dreimoment... Vadå "Stage 3"? Fra hvem? Hvor mye bedre er denne enn "Stage 2"? Og er det sant at med "Stage 4" får man 40 hester og bedre drag på damene? Beklager eventuell sarkasme som kunne ha sneket seg inn. Er bare lei av å forklare folk gang på gang på gang at sugemotor-trim er svinedyrt og at det ikke finnes EN ENESTE snarvei til mye effekt i en sugemotor. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ivers Skrevet April 20, 2004 Rapporter Share Skrevet April 20, 2004 Var derfor jeg sa 4 hk ;) Og uannsett så tror bygdetullingene at chip hjelper så jævlig på sugemotorer.. da jeg hadde 90'n så spurte alle om jeg hadde chippan, "å, har du ikke, veit du ikke at du får 30 hk mer med chip a?" Siter Velkommen til Bilforumet - der alle vet best. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acoupe Skrevet April 20, 2004 Rapporter Share Skrevet April 20, 2004 Originally posted by one Chip på 2.3 10V er ikke det penger i dass da? får vel bare usle 10HK eller noe... merkes det no særlig? Nå er det ikke jeg som har satt på chippen, men den skal ifølge proffesjonelle øke effekten med 17 hk. Den har blitt satt i av proffesjonelle og dem sa til forige eieren at den økte med 17 hk. Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
one Skrevet April 20, 2004 Rapporter Share Skrevet April 20, 2004 133 + 17 = 150 HK altså? Du får kappkjøre med en V6 2.6 liter på 150 HK og se hvordan dere ligger an :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acoupe Skrevet April 20, 2004 Rapporter Share Skrevet April 20, 2004 hehe...åjaa....er lov å prøve seg ! Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
one Skrevet April 20, 2004 Rapporter Share Skrevet April 20, 2004 De fleste chip upgrades til 2.3 10V ser jeg er oppgitt til +13hk/24nm. Legg til KN-filter og effektanlegg så får du en "racerbil" :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acoupe Skrevet April 20, 2004 Rapporter Share Skrevet April 20, 2004 oki. Er visst no superchip greier jeg har. Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.