Samekula Skrevet April 23, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 23, 2016 Takktakk opelduude :) Siter VW Jetta mk2 ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Samekula Skrevet April 23, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 23, 2016 Fikk begynnt å gjort mg ferdi idag. Gikk overraskende bra :) strammet med 60 å 90grader. Takker for hjelp opelduude reagerte på dette 1 Siter VW Jetta mk2 ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinar31 Skrevet Mai 10, 2016 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2016 Hei, åssen merket du at svinghjulet var dårlig? er det risting i bilen? tok det lang tid å bytte svinghjulet + clutch? ganske kostbare deler... har selv en 2006 u/ 4motion... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chivas Skrevet Mai 11, 2016 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2016 Lurer på samme selv - og gjelder det DSG automat? Et verksted fortalte meg for 2-3 år siden at svinghjulet mitt måtte skiftes, uten at jeg har merket noe som helst. Durer og går fortsatt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hoghead Skrevet Mai 12, 2016 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2016 Lurer på samme selv - og gjelder det DSG automat? Et verksted fortalte meg for 2-3 år siden at svinghjulet mitt måtte skiftes, uten at jeg har merket noe som helst. Durer og går fortsatt. Fikk den beskjeden på min gamle Touran med DSG... Kjørte vel nærmere 120000 etterpå før jeg bytta Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Mai 13, 2016 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2016 Du trenger ikke nødvendigvis å merke et dårlig svinghjul i startfasen, men vibrasjonene som er skadelig for girkassen (spesielt DSG) kommer ganske fort og jo lenger du kjører jo "mer" sliter du på kassen. Det punktet hvor girkassen takker for seg kan komme lenge etter at svinghjulet er byttet - det er derfor de anbefaler å skifte det fort. Typiske tegn til defekt svinghjul er ulyd og vibrasjon. Søk på youtube etter: Volkswagen flywheel noise eller Volkswagen dual mass flywheel noise. I worst case kan svinghjulet dele seg og kommer ut igjennom clutchhuset eller ta fyr. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Samekula Skrevet Mai 16, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2016 på min hadde jeg en slags skrangle lyd på tomgang, forsvant om jeg trykket clutch inn. rett før jeg bytta kunne biln få litt vibrasjoner i ny og ned når den stå på tomgang. merket ingenting under kjøring egentlig :P brukte 8timer på jobben, men går fortere viss man skipper kaffepauser å div :) grei jobb på framtrekkeren iallfall. Siter VW Jetta mk2 ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg