MrLomax82 Skrevet April 20, 2016 Rapporter Share Skrevet April 20, 2016 Hei. Har lest i mellom mye rart her på siden , men nei jeg får ikke avgassen ned på Audien.. Quattro73 reagerte på dette 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 20, 2016 Rapporter Share Skrevet April 20, 2016 Selv om katalysator er skvær gåen så skal du ikke få så høye tall, og med så alvorlige tall så må lambda være fucked. Selv har jeg 0,42 på samme motor - uten katalysator. Om du kjøpte lambda på Biltema så er det normalt at de ryker etter svært kort tid, er kun Bosch som duger. Hvordan er bensinforbruket ellers? Du er sikker på at register og tenningstidspunkt er korrekt? MrLomax82 reagerte på dette 1 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrLomax82 Skrevet April 20, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 20, 2016 Takker for raskt svar.. Ny bosch lambda er i mitt eie i morgen tidlig kl09. Tenningen driver jeg med nå. Alt ser ok ut nå , men skal kjøre bilen varm å sjekke med tenningslampa på statisk. Ja den bruker en god del bensin Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 20, 2016 Rapporter Share Skrevet April 20, 2016 Du har ikke byttet registerreim i senere tid og montert kammen en tann feil? Tenning justerer du med varm motor og alt som trekker strøm skrudd av. Sett en fungerende sikring i bensinpumpereleet og still til 15-16 grader FØD. Er grademerking på svinghjulet, altså streker for 12, 15 og 18 grader FØD. 0-merket er for ØD. Husk å fjerne sikring fra relé etterpå ;) Bensinforbruket heller mest mot defekt lambda :) Sjekk at du alltid har 12V ut på de to hvite ledningene til lambda når tenning er på. MrLomax82 reagerte på dette 1 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrLomax82 Skrevet April 20, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 20, 2016 Da er tenningen justert.. 15-16 grader ØD statisk.. Nå går i allefall motoren enda finere. Ja den sikringen har ikke jeg, men lasket over på di to kontaktene(svart og hvit) bytter lambda i morgen å sjekker spenningen samtidig. Reg reim er byttet, men lærte mye sist jeg gjorde det(5-6år siden) på en annen 2,3L så alt var merket for å sjekke at det ikke flyttet seg, men utifra det jeg så så var regreimen byttet av tidligere eier. Ikke helt 100% riktig så jeg ville være sikkert på at alt var i orden for eu kontrol. Siste rest nå er bare å få avgassen ned så jeg kan konsentrere meg om resten av skavankene på denna cabrioen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 20, 2016 Rapporter Share Skrevet April 20, 2016 Var plomberingen over klaven til fordeler fjernet på din motor, eller fjernet du den nå? Om den var fjernet så betyr det at her har folk skrudd før, og det er unødvendig så sant man ikke har montert registereeima feil. Men om så er tilfelle så er også kamakselen feil ;) Sjekk hvertfall merke på kamdrev mot 0-merke på svinghjul, bare for å være sikker. Jeg har laget ein guide også for registerreimskifte på 10v, om interessert ;) http://www.bilforumet.no/topic/261658-guide-skifte-registerreim-pa-10v-aar/#post2807867 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrLomax82 Skrevet April 20, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 20, 2016 Plomben var borte den ja.. Regreima som satt på hadde lagt seg langt ute på kamdrevet å gikk inni dekselet. Tenkte det var greit å bytte regreim,stramhjul og vannpumpe med en gang så veit jeg at ting er i orden. Sjekket kamdrever, rotor mot fordeler huset og 0- merket. 0 merket var ikke helt flush når alt annet sto riktig. Med andre ord brukte jeg den 10v regreim bytte manualen din å fikk alt inkludert tenningen til å bli hundre.. Motoren maler som en katt.. Bytte lambda i morgen å ta en ny avgass test med varm motor så håper jeg alt er i skjønneste orden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrLomax82 Skrevet April 21, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 21, 2016 Yes da Tenningen justert og lambda byttet å nå er det skilter på Audien.. Målte 0,40 Quattro73 reagerte på dette 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 22, 2016 Rapporter Share Skrevet April 22, 2016 Flott! :) Vil da anta katalysatorer har sett sine beste dager, jeg fikk 0,42 uten kat. Men ok. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrLomax82 Skrevet April 22, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 22, 2016 Det er også litt rart.. Den er ny Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 22, 2016 Rapporter Share Skrevet April 22, 2016 Det beste før avgassmåling er at bil er kjørt i forkant, gjerne kjørt litt hardt, og at måling skjer umiddelbart etterpå uten å stoppes først, mens motor og kat er varm. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg