FBerg Skrevet Mars 31, 2016 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2016 Noen som har noen tips til trimming av denne type motor? Hva som er lurest med tanke på motorens levetid. Mvh Fredrik Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Mars 31, 2016 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2016 Om du skal tenke på levetiden så bør du kjøre originalt :) Men utover det så kan du jo reprogrammere ECU. Ikke tuningboks, men ekte programmering. Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Mars 31, 2016 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2016 En reprogrammering av ECU er ikke skadelig for motor men den økte effekten og momentet kan gå ut over clutch og girkasse. Clutchen tåler alltid litt mer enn effekten i motor, og det er gjerne samme clutch som er brukt på flere forskjellige motorer. (Ex: Audi A4 B8 har samme clutch på 2.0TDI med 120hk og 170hk, ikke på første gen. B8 men på senere 2012->) En økning på rundt 30-40hk burde normalt sett ikke gi noen som helst problemer eller utfordringer, men hvis du kjører med tung henger og ligger på >2000rpm med full gass vil du omsider ta knekken på clutchen. Samme gjelder for tom bil, kjør på turtall og bruk effekten istedenfor momentet. Har du manuell er det også, stortsett, ingen problem å øke effekten litt men har du derimot automat er det frarådet (og jeg fraråder på det sterkeste) å tune bilen. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FBerg Skrevet April 1, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 1, 2016 Tusen takk for et veldig bra svar! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.